וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי תנסו גם להקשיב לרופאים

יהושע סובול

17.11.2011 / 12:09

ממשלה טובה הופכת את עצמה למיותרת, כך לפחות טען שפינוזה. ממשלה יכולה להיות מיותרת כשהיא יוצרת מצב שבו מוסדות החברה מתנהלים מעצמם, וכל מוסד יודע לסנכרן את פעילותו עם המוסדות האחרים אשר פעילותם מאפשרת לחברה לנהל את חייה בלי קונפליקטים מיותרים.

איך יודעים שהממשלה הולכת ונעשית מיותרת? פשוט: כשמספר השרים המכהנים בה פוחת עד למינימום הדרוש, וכשאיש אינו יודע את שמות השרים וגם לא את שמו של ראש הממשלה. דוגמה לכך עשויה לשמש הפדרציה השוויצרית, המנוהלת על ידי ממשלה שמכהנים בה דרך קבע שבעה שרים. נסו לשאול אזרח שוויצרי מי הוא שר הפנים ומי היא שרת החוץ, ותיווכחו שמדובר באלמונים. דבר אחד כן הצלחתי לשמוע מפי אזרח שוויצרי: שבמזג אוויר נאה ראש הממשלה מגיע למשרדו כשהוא רוכב על אופניים. ובאחת הפעמים שהזדמן לי לעבוד בתיאטרון העירוני של סן גאלן, עיר שוויצרית בקרבת מפגש הגבולות עם אוסטריה וגרמניה, למדתי מפי שחקני התיאטרון כי בשווייץ יכול כל אזרח לבטל חוק שנחקק בפרלמנט, אם רק יאסוף חתימות של 50 אלף אזרחים המתנגדים לחוק.

המצב בישראל ממש דומה לשווייץ. גם אצלנו רוב השרים הם אלמונים שאיש אינו יודע את שמותיהם, כי מי יכול לזכור שמות של 35 שרים ועוד 30 סגני שרים, שאמנם מגיעים למשרדיהם במכוניות שרד ולא באופניים, אבל מלבד זה אינם עושים דבר פרט להשתתפות בתחרות להצעת חוקים מיותרים שתכליתם העיקרית היא להמאיס את החיים בארץ על כל מי שאינו שר או סגן שר בממשלה הגדולה בעולם. מחוק לחוק שהממשלה הענקית שלנו מחוקקת לנו בכל שני וחמישי, מתבררת והולכת גם מטרת החוקים החדשים: להפוך את הממשלה ליותר ויותר חשובה, ואת האזרחים ליותר ויותר מיותרים.

אם בשווייץ די ב-50 אלף חתימות כדי לבטל חוק, אצלנו הוכיחה הממשלה שגם אם 500 אלף אזרחים ייצאו להפגנות מחאה, זה לא יזיז לה שערה. כי אם האזרח חשוב כאפס, אז גם חצי מיליון אפסים הם לא יותר מאפס. בכל זאת הגיע הזמן שמישהו מ-35 השרים או אחד מ-30 סגני השרים יציע חוק יסוד: מחאות. לשון החוק תהיה פשוטה מאוד: ממשלת ישראל תצפצף על כל מחאה שאינה מחאה נגד ארגוני זכויות האדם, וככל שהמחאה תהיה חזקה יותר, כן יגבר הצפצוף הממשלתי על המחאה. סעיף משנה: ראש הממשלה ימנה ועדה מיוחדת לצפצוף על המחאה. עם הישמע הצפצוף, תיעצר התנועה והאזרחים יעברו לדום וישתקו במשך דקה לזכר המחאה.

את התוצאות הברוכות של מדיניות הצפצוף אפשר לראות כבר בימים אלה. הממשלה ציפצפה צפצוף ענק על מחאת המתמחים, וריתקה אותם לבתי החולים באמצעות צו של בית המשפט. אבל פתאום מתברר שליצור האנושי יש באג מולד: כשמצפצפים עליו - הוא לומד מהר מאוד לצפצף בחזרה על מי שציפצף עליו. בין צפצוף לצפצוף נפטרה מערכת הבריאות, ובאין מערכת בריאות אין צורך במתמחים וגם לא במומחים, ושלום על ישראל. כך אמנם נמות צעירים, אבל לפחות תהיה לנו גופה יפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully