וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובמבר הקר מזה ארבע שנים: בשבת - שלג בחרמון

17.11.2011 / 7:35

הסערה גוברת: הגשמים יימשכו היום, והמערכת החורפית תגיע לשיאה מחר ובשבת, עם חשש לשטפונות בכל רחבי הארץ. רק ביום ראשון הגשמים צפויים להיחלש ובשני, מקווים החזאים, הגשמים ייפסקו

הגשם לא מראה סימנים על נטישה בזמן הקרוב. מזג האוויר החורפי שאופף אותנו בימים האחרונים ימשיך לפחות עד לתחילת שבוע הבא. היום (חמישי) צפוי לרדת גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה וייתכנו סופות רעמים יחידות. קיים חשש לשטפונות בבקעת הירדן ובמדבר יהודה והטמפרטורות יישארו נמוכות מהרגיל.

בימים האחרונים, מאז תחילת המערכת החורפית, ירדו בצפת כ-50 מילימטרים של גשם, ברמת הגולן בין 25 ל-30, בכנרת כ-20 מילימטרים ובעמק יזרעאל בין 30 ל-50 מילימטרים. בחיפה ירדו 70 מילימטרים, בנתניה 70 ובתל אביב כ-80 מילימטרים של ממטרים, באשדוד ירדו כ-40 מילימטרים של גשמים ובירושלים 25. בדרום ירדו גשמים מועטים בלבד כשבבאר שבע נרשמו 3 מילימטרים בלבד של גשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפה בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

החזאי צחי וקסמן מחברת "מטאוטק" מסביר כי "זה עוד לא חורף - אנחנו בסתיו, והסתיו משולב בדרך כלל באירועים יותר חורפיים ואירועים יותר נעימים. השנה האירועים החורפיים יותר שולטים אצלנו והמערכת הנוכחים היא באמת מערכת מרשימה לחודש נובמבר אך לא חריגה. בשנים האחרונות הוא היה חודש יבש יחסית. פעם אחרונה שירדו גשמים בנובמבר בסדר גודל כזה, זה היה ב-2007. הזיכרון שלנו הוא קצר. בשנה שעברה לא ירד מילימטר אחד של גשם בארץ בכל חודש נובמבר - מציאות שהיא הרבה יותר קיצונית". הוא הסביר כי "המערכת הזאת נוצרת כתוצאה מחדירה של אוויר קר מאזור הבלקנים למזרח הים התיכון. האינטראקציה של האוויר הקר עם הים החם יחסית יוצרת ענני גשם רבים".

השירות המטאורולוגי מזהיר מפני הצפות הצפויות במקומות הנמוכים, וצופה כי הים התיכון יהיה גלי עד גבה גלי. הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת מ-11 מעלות ביום ועד 6 מעלות בלילה, בטבריה מ-18 מעלות ביום ועד 13 מעלות בלילה, בחיפה מ-17מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בתל אביב מ-18 מעלות ביום ועד 13 מעלות בלילה, בירושלים מ-13 מעלות ביום ועד 8 מעלות בלילה, בבאר שבע מ-20 מעלות ביום ועד 12 מעלות בלילה ובאילת מ-23 מעלות ביום ועד 13 מעלות בלילה.

מחר יוסיף לרדת גשם מצפון הארץ ועד צפון הנגב, כאשר מחר בלילה ובשבת צפויה התחזקות של המערכת שתגיע לשיאה עם גשמים רבים, גם בדרום הארץ, וכן סכנה לשטפונות ברחבי הארץ, לרבות כל אזור הנגב. בנוסף צפוי לרדת שלג באתר החרמון. ביום ראשון הגשמים ייחלשו אבל יוסיפו לרדת ברחבי הארץ. הם ילכו ויתמעטו וביום שני כנראה שלא ירד גשם.

שעתיים מתחת למים: צפו בסופה שהציפה את תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully