וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה המליצה להעמיד לדין את עו”ד יורי גיא רון

15.11.2011 / 16:25

על פי החשד, מי שכיהן כראש לשכת עורכי הדין קיבל מאות אלפי שקלים מקופת חולים ”מאוחדת” עבור שירותי פרסום שלא ניתנו. לדברי המשטרה, ישנן ראיות גם נגד מנכ"ל הקופה וסגנו

בכירים בדרך לכתב אישום? המשטרה המליצה היום (שלישי) להעמיד לדין את עוזי סלנט, לשעבר מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, את יהודה עליאש, שהיה סמנכ"ל השיווק של הקופה ואת יושב ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד יורי גיא רון, בפרשת קופת חולים מאוחדת. ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, קיבל את המלצות החוקרים והתיק הועבר לעיון הפרקליטות.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) להב 433, חקרו החל מחודש נובמבר בשנה שעברה את הפרשה, שזכתה לכינוי "משפחה מאוחדת". החקירה נפתחה בעקבות דו"ח מבקר המדינה אשר ממצאיו העלו חשד לפעילות בניגוד עניינים של עליאש, ששימש החל משנות ה-90' ועד לשנת 2008 כסמנכ"ל שיווק ארצי וממונה על תקציבי הפרסום והשיווק בקופת חולים מאוחדת, ומשנת 2008 ועד לנובמבר 2010 כמנהל מחוז ירושלים של הקופה.

לדברי המשטרה, נמצאה תשתית ראייתית כנגד סלנט, מי שהיה מנכ"ל הקופה, לביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים בכל הנוגע לגיוס מבוטחים לקופה בניגוד לחוק. עליאש חשוד בביצוע עבירות שוחד, מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון וזאת בכל הנוגע לשכירת שירותיהן של חברות השיווק שבבעלות עו"ד גיא רון, החשוד בין היתר בביצוע עבירות של שוחד ומרמה.

"הקופה גייסה מבוטחים בניגוד לחוק"

על פי החשד, עליאש, בתוקף תפקידו כסמנכ"ל השיווק, אישר תשלומים מופרזים שלא כדין, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לחברות פרסום ושיווק בהן מועסקים מקורביו ובני משפחתו, תוך ביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. כמו כן נבדקו חשדות לפיהם פעלה הקופה, באמצעות בכיריה, לגיוס מבוטחים חדשים לקופה, בניגוד לחוק.

במסגרת החקירה, נחקר כחשוד גם מי שהיה עד לבחירות האחרונות ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד גיא רון, בגין חשד לפיו העבירה הקופה לחברת שיווק פרטית בשם "ג.פ. אפיקי שיווק" שבבעלותו סכומים של מאות אלפי שקלים. זאת, בלא שניתנו לקופה תמורה או שירותים אמתיים תמורת סכומים אלה.

חברת "ג.פ. אפיקי שיווק" מצויה החל משנת 1998 בבעלות עו"ד גיא-רון ובת זוגו, כנרת פרי. היחידה מצאה כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד עו"ד גיא רון לביצוע עבירות של שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע ומרמה בנסיבות מחמירות וכנגד זוגתו, כנרת פרי, בעבירות מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לאחר שעיין בחומר, אימץ ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', את המלצות היחידה. סיכום תיק החקירה יועבר לפרקליטות לעיון והחלטה.

עורך דין גיא רון מסר בתגובה: "קיבלתי בהפתעה ובתדהמה את הידיעה. מהיכרותי עם העובדות אינני יכול להבין את המלצת המשטרה. גיבוש ההחלטה מתבצע בפרקליטות ואני מושכנע שימצא שלא נפל כל פגם במעשיי".


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully