וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגנים על דוד: מדוע נמנע ממד"א להיכנס לבית אל?

יהושע בריינר

15.11.2011 / 11:48

המתנחלים טוענים כי מד"א מבקש להסיר את סמל ה'מגן דוד' מאמבולנסים בגדה, בעקבות הסכם עם הצלב האדום. מד"א מכחיש, אבל בינתיים מנעו נערים מצוות של מד"א להסיר את הסמל בבית אל

המאבק נגד החלפת סמל ה'מגן דוד' באמבולנסים של מד"א ביהודה ושומרון, עולה מדרגה: עשרות בני נוער מבית אל מנעו אתמול (שני) מצוות של מגן דוד אדום להגיע לאמבולנס בהתנחלות, לאחר שלטענת המתנחלים, הצוות התכוון להסיר מהאמבולנס את סמל ה'מגן דוד' ולהחליפו בסמל הרפואה הבינלאומי. לטענת המתנחלים, מהלך החלפת הסמל נובע מהסכם בין מד"א לצלב האדום, שדרש להפסיק את פעילות האמבולנסים הישראלים בשטחי הגדה המערבית. במד"א טוענים מנגד, כי המהלך מתבצע בכל האמבולנסים הפועלים מטעם הרשויות המקומיות וכי המהלך אינו קשור לסוגיית ההתנחלויות.

הצוות של מגן דוד אדום הגיע בשעת צהריים לבית אל ונתקל בכ-40 בני נוער שחסמו את כניסתו. בסופו של דבר נאלץ הצוות לעזוב את המקום, מבלי שהצליח להסיר מהאמבולנס את סמל ה'מגן דוד'. "אנחנו לא מוכנים שסמל ה'מגן דוד' יוחלף", אמר אחד הנערים שמנעו את כניסת הצוות. "אנחנו רואים את זה כפשע חמור מאוד שמד"א מוכן תמורת בצע כסף להוריד מהאמבולנסים את הסמל של העם היהודי".

הנער הוסיף כי "זוהי בגידה של ממש. אנחנו תורמים מעצמנו, מתנדבים במגן דוד אדום ולא מוכנים שהסמל העם היהודי ייעלם. לא נאפשר את החלפת החזות של האמבולנסים". ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) גיבה את המהלך של בני הנוער ואמר כי "ביום שבו מגן דוד אדום מוריד את הסמל היהודי, גם יפקירו חיי יהודים. אסור לאפשר השפלה שכזאת ופגיעה בגאווה היהודית". בתגובה לאירוע נמסר ממד"א כי "בעקבות בפניית וואלה! חדשות הנושא ייבדק".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully