וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר הבטיח לבזק: רישיון לאינטרנט מהיר מחר

3.9.2000 / 9:01

כך טוענים מקורות במשרד התקשורת; שר התקשורת יחתום מחר על התקנות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות; הכבלים צפויים לקבל רישיון אינטרנט מהיר רק בעוד מספר שבועות; בכירים במשרד חוששים שבזק תשיג מונופול

שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, הבטיח לבזק שיעניק לה רישיון לאינטרנט מהיר ביום שני, יחד עם פתיחת שוק התקשורת לתחרות, או בסמוך למועד זה, כך מסרו מקורות בממשלה לעיתון "הארץ".

לדבריהם, בכירי משרד התקשורת, ובראשם מנכ"ל המשרד, דני רוזן, מתנגדים להחלטה. דוברת המשרד הכחישה כי נמסרה כל הבטחה לבזק.

מחר יחתום בן אליעזר על התקנות המאפשרות את פתיחת שוק התקשורת בישראל לתחרות. התקנות כוללות תנאים לקבלת רישיון להפעלת אינטרנט מהיר. גם בזק וגם חברות הכבלים רוצות ברישיון וערוכות לאספקת אינטרנט מהיר באופן מיידי, אך מהלכים רגולטוריים מעכבים את מתן הרישיון לכבלים.

אנשי תקשורת מעריכים כי היתרון של שבועות ספורים שיינתן לבזק יאפשר לה להשתלט על השוק. הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, פנה בסוף השבוע לבן אליעזר בבקשה לעכב את מתן הרישיון עד סמוך למועד אישורו לכבלים, כדי למנוע מצב של מונופול. בכירי משרד התקשורת התומכים בגישה זו, תובעים מבזק שורת הבהרות ("תיק שירות"), הכוללים תנאים להבטחת תחרות, כתנאי לדיון במועד מתן הרישיון שלה.

דוברת חברות הכבלים מסרה כי חתימת התקנות על ידי שר התקשורת לא תביא כל בשורה לציבור הישראלי, ולא תסיים את השליטה המונופוליסטית של בזק.

ועדת הכספים תאשר מחר את הפרטת בזק

מחר תתכנס ועדת הכספים של הכנסת לאישור הפרטת בזק. בוועדת השרים להפרטה מעריכים כי המדינה תוכל למכור את חלקה, 50.01 אחוזים מאחזקותיה בחברה, בסכום של 3.5 מיליארד דולר. בין הקבוצות המעוניינות להתמודד על רכישת גרעין השליטה בבזק נמצאת קבוצת זאבי, האחים עופר ושרם-פודים קלנר. כל קבוצה תצטרך לבנות תאגיד שיכלול שותף אסטרטגי בינלאומי מתחום התקשורת.

היום צפויה הנהלת בזק וועד עובדי החברה לחתום על הסכם הפרישה של כאלפיים מעובדי החברה עד שנת 2006.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully