וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינקטו צעדים נגד המתמחים שנעדרו, חופשות בוטלו

גלעד גרוסמן

14.11.2011 / 12:59

אחרי שמאות מתמחים לא התייצבו לעבודה, משרד הבריאות אסר על מנהלי בתי החולים לסגור את המחלקות והודיע שרופאים בכירים יאיישו את העמדות. רופאים עתרו לבג"ץ: "להפחית מאורך המשמרות"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל)

משרד הבריאות הודיע בצהריים (שני) כי ינקוט צעדים קשים נגד מאות המתמחים "הנוטשים" שלא התייצבו הבוקר למשמרותיהם בבתי החולים. בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי עד השעה 12:00, התבקשו בתי החולים למסור לו את שמותיהם של כל הרופאים שלא התייצבו לעבודה, והובהר כי המשרד לא יסבול צעדים ארגוניים. "כל העמדות יפעלו כרגיל ולא תאושר סגירה של שום עמדה", נכתב. המשרד הודיע כי במידת הצורך, המחלקות יאוישו על ידי הרופאים הבכירים, כולל בשעות התורנות. עוד נמסר כי כל החופשות של הרופאים ופעילותיהם מחוץ לבתי החולים בוטלו.

עוד בנושא
מאות מתמחים לא התייצבו לעבודה: ”המצב קריטי"
בג"ץ: עוד שבועיים להידברות בין המתמחים לאוצר
המדינה לבג"ץ: נדבר עם המתמחים, לא נפתח ההסכם

עשרות מתמחים לא הגיעו לעבודת ברמב"ם, נובמבר 2011. ערן גילווארג
אנשי צוות רפואי מחוץ לרמב"ם. "המצב קריטי", הזהירו בבית החולים. צילום:/ערן גילווארג

כמעט 250 רופאים לא הגיעו הבוקר לעבודה, אחרי שבועיים נוספים של מגעים כושלים מול המדינה לשיפור תנאיהם. בבית החולים רמב"ם בחיפה לא התייצבו לעבודה 87 מ-96 רופאים המועסקים בו במשרות התמחות, ובבתי חולים אחרים התקיימו אסיפות ואחריהן עזבו הרופאים את המקום. מבית החולים איכילוב בתל אביב נעדרו 50 מתמחים ו-50 אחרים נעדרו מבית החולים מאיר בכפר סבא. כמו כן, 16 מתמחים לא התייצבו בבית החולים בני ציון, 15 בשיבא, 15 בשניידר, עשרה בוולפסון ושניים לא הגיעו למשמרות במרכז הרפואי רבין.

במקביל, קבוצה של רופאים, סטודנטים לרפואה ואזרחים עתרו לבג"ץ, בדרישה להורות למדינה לשפר את תנאי העסקתם, שכיום מנוגדים לחוק, לטענתם. אחד העותרים, ד"ר דניאל לנצברג מבית החולים שיבא, אמר לגלי צה"ל כי לנהגי משאיות אסור לנהוג יותר מעשר שעות ביממה "אבל רופא יכול למצוא את עצמו מנתח אחרי 30 שעות, בניגוד לשכל הישר". העותרים, המיוצגים על ידי עו"ד אפי מיכאלי, ראש תחום רגולציה והפרטה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, דורשים לבטל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לממשלה, ולא להעסיקם במשמרות של יותר מ-26 שעות ברציפות, דבר המציב את החולים בסכנת חיים.

משרד הבריאות: היעדרות משותפת - ביזיון בית המשפט

הרופאים לא הודיעו מראש על כוונתם להיעדר מהעבודה, כדי שלא יוצאו נגדם צווי מניעה. במשרד הבריאות הגדירו מוקדם יותר את צעדים אלה כבזיון בתי המשפט, ואמרו שלמנהלי בתי החולים הועברו הנחיות "חד משמעיות", לפיהן כל רופא שבחר לא להגיע לעבודה, עובר עבירת משמעת. עוד נמסר כי "מי שייכשל באחריות זו - ינקטו נגדו הליכים כמתבקש".

שופט בג"ץ, חנן מלצר, אמר כי בתום שבועיים של הידברות עם משרד האוצר, המתמחים יוכלו להתפטר, אך רק אם יתחייבו לא לשוב לעבודתם. מלצר מתח ביקורת על כך שבין הרופאים למשרד האוצר התקיימו פגישות ספורות בלבד בשבועיים האחרונים, למרות שלצדדים ניתנה הזדמנות לגשר על הפערים. לדברי המתמחים, במהלך אותה תקופה התקיימו רק שלוש פגישות משא ומתן, מספר שלא עולה בקנה אחד עם הכוונה לנצל את פרק הזמן שהעניק בית המשפט לקיום משא ומתן מרוכז בניסיון לפתור את המשבר במערכת הבריאות.

בהכנת הידיעה השתתף קובי מנדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully