וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא לא להעסיק ערבים ב-2008, ונחקר רק היום

יהושע בריינר

13.11.2011 / 19:44

בעקבות כרוז עליו חתם לאחר הפיגוע בישיבת מרכז הרב ב-2008, נחקר רבה של קרית מוצקין בחשד להסתה לגזענות. דרוקמן: "לא מתכוון לשתף פעולה. רבנים אינם מעל החוק, אך גם לא פרופסורים"

הרב דוד דרוקמן, הגיע הבוקר (ראשון) לחקירה בתחנת משטרת זבולון במועד שתואם עימו מראש, בעקבות "קול קורא" עליו חתם יחד עם רבנים אחרים ובו נאמר כי "שוב ושוב מתברר שהעבודה הערבית הזולה, כביכול, גובה מאיתנו, מחיר דמים יקר מכל ואנו קוראים להפסיק להעסיק את האויב הערבי". בעקבות כך הוא נחקר היום בחשד להסתה לגזענות, עבירה שהעונש עליה יכול להגיע לחמש שנות מאסר.

עוד בנושא
הרב דרוקמן: לא תקום מדינה פלסטינית בספטמבר
הרב דרוקמן לרה"מ: מתיישבי יו"ש אינם אויבים

הקול הקורא המדובר קרא להימנע מהעסקה ישירה של ערבים בטענה כי "מתן פרנסה לאויבים מביא לתוצאות חמורות. כצעד ראשון לא נכניס אויבים לביתינו, לא נקנה אצל אויבים ולא נעסיקם באופן ישיר. על ההנהגה היהודית לפעול לעידוד העבודה העברית בכל הענפים ולא לתת פרנסה לשונאי ישראל". על הכרוז חתומים, בין היתר, גם ראשי ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק שפירא ויצחק גינזבורג, רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, והרב שמואל אליהו מצפת, אשר קרא בעבר שלא להשכיר דירות לערבים.

במשטרת מרחב חוף אישרו את זימונו וחקירתו של דרוקמן. לפני כניסתו לתחנת המשטרה אמר דרוקמן לוואלה! חדשות כי הוא אינו מתכוון לשתף פעולה עם חוקריו. "כל עוד לא חוקרים את ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, על דברי ההסתה שלו כנגד החרדים או פותחים בחקירה נגד פרופסורים באקדמיה שמסיתים, אינני חושב שצריך לחקור רבנים. אני סמוך ובטוח שכל מה שאמרתי ועשיתי היה במסגרת החוק". דרוקמן הוסיף כי "רבנים אינם מעל החוק, אך גם לא ראשי מוסד או אנשי אקדמיה".

במטה להצלת העם והארץ, בו חבר דרוקמן, גינו את החקירה ואמרו כי זו "רדיפה פוליטית של המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, שרודף את הרבנים ואת הימין".

זו אינה הפעם הראשונה שדבריו של דרוקמן מעוררים סערה. במהלך תוכנית ההתנתקות, הוא קרא לחיילים לסרב לפקודת הפינוי ואף הכריז בעבר כי יו"ר הרשות הפלסטינית דאז, יאסר ערפאת, מגלם בדמותו את "הנאצים ועוזריהם", קריאה עליה נחקר במשטרה.

לפניה אל הכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully