וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתולה לא נותנת לישון והחתול קורע את הספה

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

15.11.2011 / 7:29

החתולה לא נותנת לישון דווקא כשאתם מתים מעייפות? זה בגלל שהיא חיית לילה. תכל'ס, מה עושים כדי שהיא תוציא אנרגיה, אבל לא עליכם?

קלוז אפ על חתול מיילל. ShutterStock
אני לא מפסיקה עד שמישהו יתייחס אלי!/ShutterStock

החתולה לא נותנת לישון

החתולה שלנו מייללת בזמנים לא נוחים, כלומר בכל לילה ומוקדם בבוקר. היא עומדת ומייללת מאחורי הדלתות. יש לה אוכל וכל מה שהיא צריכה, היא פשוט רוצה שנצא וניתן לה תשומת לב. ניסינו להתעלם ממנה, אבל היא לא מפסיקה. ניסיתי להשאיר לה דלת פתוחה או לישון איתה, אבל היא לא ישנה בלילה, לפחות לא שינה רציפה, ומעירה אותי. אנחנו רוצים שהיא תבין שלא תמיד אפשר לתת לה תשומת לב. ניסינו להשפריץ עליה מים, כי קראנו שככה מלמדים חתולים שהם עושים משהו לא בסדר, אבל זה נמשך, אז כנראה היא לא מבינה את המסר. אנחנו אוהבים אותה מאוד ורוצים לפתור את הבעיה.

תשובתנו:
שאלתכם מטרידה הרבה אוהבי חתולים. נסו לראות את העולם מנקודת מבטה של החתולה. "הזמנים הלא נוחים" לכם הם בדיוק הזמנים הנוחים לה, כי היא חיית לילה. היא מבקשת את תשומת לבכם כשהיא מייללת, ויותר מכך, היא מבקשת לעשות משהו מעניין. הרי כמעט כל היום היא ישנה, ולכן רוצה באופן טבעי להיות פעילה בלילה. מה עושים? קודם כל מבינים, לא כועסים ולא מענישים, מה שיגרום לה להרגיש רע יותר (לא להשפריץ מים לעולם, לא לסגור הדלת בפניה). שנית, מארגנים את שעות הערב והלילה בדרך שתסייע לה למצוא מענה לצרכיה ההתנהגותיים.

כלומר: הפעילו אותה במרץ רב לאורך כל הבית, כולל עלייה על מדפים גבוהים, בעזרת חכות ארוכות כמו ה-"Da Bird" המעולה. לאחר משחק של לפחות 20 דקות, תנו לה אוכל טעים כדי לדמות שהיא אכן צדה את טרפה, נקו את כלי האוכל והמים, תנו לה אוכל יבש טרי ומים טריים, ונקו את ארגז החול. ארגנו את הבית עבור פעילות "נמרית" עצמאית במשך הלילה. השאירו הפתעות על המדפים (קופסת גבינה ריקה ונקייה עם חורים המתאימים לכף היד שלה, ובה חטיפי חתולים או משחקונים, חלונות פתוחים (ומרושתים) או לפחות אפשרות לראות מה מתרחש בחוץ, מנהרה מיוחדת לחתולים (קרטונים מחוברים באורך 120 ס"מ לפחות, אפילו בשתי קומות, עם חורים גדולים בצד לכניסה וריצה בחיפוש אחר משחקונים שתחליפו בכל לילה.

המוטו הוא יצירתיות והסתכלות על העולם כ"נמרים", והחתולה שלכם תהיה מאושרת. לאחר שהיא תפעל ותעשה כל מה שחתולים צריכים לעשות בלילה, היא תגיע אליכם לחדר עייפה ומרוצה, ותישן היטב עד שתתעוררו. זה עשוי לקחת כמה לילות, אבל אם תתמידו, תראו שזה עובד. בהצלחה ואל ייאוש.

מניקור/פדיקור על הספה

חתול מגרד ספה. ShutterStock
ספה זה לא משטח גירוד לגיטימי?/ShutterStock

יש לי חתול גדול בן שנה המשחיז את ציפורניו על הספה. קניתי לו מתקן מיוחד להשחזת ציפורניים, ודאגתי לתת לו פרס בכל פעם שהוא השחיז במקום הנכון, אכן הוא משחיז שם את ציפורניו, אבל רק כשאני בבית, ומחכה לפרס. בלילות או כשהוא לבד בבית, הוא קורע את הספה. איך לגרום לו להפסיק?

תשותבנו:
פשוט מאוד. אם הוא אוהב את המתקן שלו, ארגני לו מתקן זהה באזור בו הוא משייף את הספה. הדקי את המתקן לשולי הספה, והוא יעבור לשייף אותו במקום את הספה.

השחזת ציפורניים היא גם סימון טריטוריה, פריקת אנרגיות, אגרסיות ושעמום, חיזוק שרירים והכנה לפעילות. מקום הגירוד הוא למעשה ה"כיסא" של החתול והמקום האהוב עליו והנוח לו, לכן חתולים זקוקים ליותר ממתקן אחד בבית: רצוי אחד בכל חדר, או לפחות בסלון או בחדר המרכזי שהחתול אוהב לשהות בו.

על המתקן להתאים לצורכי החתול, כלומר חזק, ארוך, בגובה של לפחות מטר, בהיקף 40 ס"מ ודמוי עץ. רצוי גם שיאפשר לחתול לטפס עליו ולהשקיף ממנו על הנעשה בחוץ. אם החתול לא נוגע במתקן, סימן שהמתקן לא חזק דיו או מחומרים שלא מתאימים לו (לא כל מה שנמכר בחנויות לבעלי חיים אכן מתאים).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אוהבים חתולים, אבל רק בחצר

חתולה מטפלת בגורה שלה. ShutterStock
לא מומלץ שאריות אוכל ביתי. אמא חתולה וגורה/ShutterStock

אנחנו מאוד אוהבים בעלי חיים, אבל אנחנו דתיים ולא מכניסים חיות הביתה. אנו גרים בבניין משותף, ומאכילים חתולה מתוקה והגורה שלה שחיות בחצר, בכל פעם שאנחנו חוזרים הביתה, הן עוקבות אחרינו ומייללות. אנחנו נותנים להן אוכל למטה, אבל הן אוכלות ושוב עולות במדרגות עד אלינו. זה גורם לנו בעיות עם השכנים. איך נרגיל אותן שאוכל מקבלים רק למטה?

תשובתנו:
אתם עושים מצווה גדולה בהאכלה ודאגה לחתולות. יש להרבה מאוד דתיים חתולים בביתם. אנא התייעצו עם הרב שלכם באשר לכך. המקום הטוב ביותר עבורן הוא כמובן ביתכם. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לדאוג להן גם בחצר. ארגנו להן פינת האכלה קבועה, מסודרת ונקייה במקום מוסתר ומרוחק מעט מהכניסה לבניין עצמו.

בפינה זו שימו קערת מים (נקו אותה כל יום) וקערת מזון יבש לחתולים, שקונים בכל חנות לבעלי חיים. מומלץ לתת מזון יבש איכותי ומשביע. מזון ברמה נחותה או שאריות אוכל מהבית לא מספקים את החתולות למשך 24 שעות בכל פעם.

האכילו אותן פעם-פעמיים ביום בשעה קבועה פחות או יותר ובשעות הקצה, כלומר מוקדם בבוקר או בלילה, בכמות המתאימה לשתיהן. איך יודעים מהי הכמות המתאימה? שמים קערה מלאה, ורואים מה מצב המזון בתוכה לאחר כשעה. אם המזון נגמר לחלוטין, סימן שיש צורך בכמות יותר גדולה. אם יש שאריות בבסיס הקערה סימן שהמזון מספק). כמות גדולה מדי תביא את כל חתולי השכונה, וכמות קטנה מעט מדי תגרום למצב בו החתולות ימשיכו להמתין לכם וליילל.

בנוסף, תנו להן הרבה ליטופים ואהבה במשך מספר דקות כאשר הן אוכלות או מיד לאחר מכן. חלק גדול מהסיבות לעלייה במדרגות אחריכן הוא בקשה לאהבה ולא רק למזון. חובה למען חיי החתולות - במסגרת אישור מרבנים - לעקר את שתיהן בהקדם האפשרי. דברו עם "תנו לחיות לחיות" כיצד לעשות זאת במחיר סמלי או בחינם. בהצלחה!

לכתבה "חתול בבית, חתול בחוץ - איפה החיים טובים יותר?"

צילומים: ShutterStock

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully