וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמשיך במדיניות העמימות

דן מרגלית

13.11.2011 / 10:00

אישים בכירים שתפקידם לדעת טענו אמש כי אין להם מושג מה גרם לפיצוץ עז בבסיס הציוד של משמרות המהפכה כ-40 ק"מ מטהרן. מן הרגע שבו הודיעה האופוזיציה כי עלה באש מתחם המאחסן טילי שיהאב מתקדמים החלו במערב ניחושים כי מדובר ביד ישראלית נעלמה. אך ישראל הרשמית משכה בכתפה שאין לה קשר לכך וקיבלה חיזוק גם בהודעות של דוברים איראנים שהעדיפו לתאר את הכשל כתקלה מתוצרת בית מאשר כתבוסה מידי גורם זר.

אין כל יסוד לטעון שישראל גרמה לאירוע וגם אם אינה דוברת אמת בעניין זה אין מקום לבוא אליה בטענות. אין סיבה לקבל אחריות למעשה כזה בין אם הוא פרי ביצוע ישראלי בין אם לאו. אפילו אם לאו - אין כל אסון בכך שהאיראנים ישקיעו משאבים רבים וחשיבה מודיעינית במאמץ לגלות את הסדק בסכרם. מצד אחר אין שום סיבה שישראל תקבל על עצמה אחריות לפעולה שיש בה כדי למשוך אש לעברה בצורה של ביקורת בינלאומית. כאשר התבטא יצחק שמיר כי "למען ארץ ישראל מותר לשקר" והוא כמובן התכוון לתחבולות בזירה הבינלאומית ולתחמנות כלפי חוץ לעגו לו. אך אילו היה האירוע באיראן חתום בעברית וישראל הכחישה אותו - זה אותו שקר-לא-שקר מותר ורצוי אבל כאמור באמת אין ידיעה שאכן זה כך.

תקלות קורות. האופוזיציה באיראן פעלה כבר בעבר. אין סיבה שלא תעשה זאת עכשיו כאשר הממשל ממיט על ארצו עימות עם העולם הנאור ויש סימנים כי האייתוללות ומחמוד אחמדינג'אד - חרף התבטאויות קיצוניות - נוהגים לאחרונה בזהירות יתר במיזם הגרעיני מחשש לתגובה עולמית תקיפה. זה אותו חשש ברוך שכל פטפוט מיותר של בכירים ישראלים בדימוס מחליש אותו.

התאונה אתמול לא הרחק מטהרן פגעה בגורם המסוכן ביותר בממשל האיראני - "משמרות המהפכה", ואין שום סיבה להצטער עליה. תגובתה של ישראל השותקת משמשת גם ראיה מדגמית לתבונה הגנוזה במדיניות העמימות שמקיימת ישראל בסוגיית הגרעין זה כ51- שנים. היא מניבה יותר תועלת מקשיים. לשימת ליבם של ישראלים וזרים המייעצים למדינת היהודים להמירה בהסכם בינלאומי ששווה כקליפת השום.

בשנה הבאה תתקיים בפינלנד ועידה בינלאומית שתעסוק בנושא הגרעין במזרח התיכון. מצרים של חוסני מובארק יזמה אותה כדי להציק לישראל. אתמול נוסף קורט של הוכחה מדוע גם בעניין הגדול - הגרעין הישראלי - על ירושלים להיצמד בבהירות גמורה לעמימות המתמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully