וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה בפייסבוק של לבני: "בעזרת ה' יהרגו אותך"

פנחס וולף

13.11.2011 / 10:18

בכירי מפלגת קדימה נחשפו בסוף השבוע להסתה פרועה שמקורה לכאורה בצד השמאלי של המפה הפוליטית. ח"כ דיכטר, שקריקטורה המשווה בינו לבין היטלר פורסמה ברשת: "תוצר של שיח מתלהם"

רק לפני ימים בודדים התקיים בהר הרצל טקס האזכרה במלאת 16 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ונדמה כי עד היום דבר לא נלמד. הפעם נחשפו בכירי מפלגת קדימה להסתה לכאורה מצד שמאל של המפה הפוליטית. אנשיה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נדהמו לגלות בסוף השבוע כי גולש בשם יוסף מסארווה, פרסם תגובה בידיעה שעסקה בהשתתפותה באירוע שירה בציבור נגד הדרת נשים, בה נכתב: "ציפי לבני אני שונא אותך, בעזרת ה' יהרגו אותך". התגובה הוסרה מדף הפייסבוק והטיפול בנושא הועבר לקצין הכנסת ולשב"כ.

במידע בקיר הפייסבוק שלו מציין מסארווה, כי הוא "ערבי בדם". מלשכת לבני נמסר בתגובה לדברים כי "אנו מגנים בכל תוקף את אותה הסתה. זה לא ירתיע את יו"ר האופוזיציה ציפי לבני להמשיך ולהילחם על עמדותיה". תגובתו של מסארווה לא התקבלה עד לפרסום הכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשחברי כנסת מהימין מיישמים את הדעה הגזענית בכיבוש אלים ודכאוני וחוקים גזעניים ומפלים, זה יותר מסתם דעה". הקריקטורה נגד ח"כ דיכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, גם ח"כ אבי דיכטר נחשף בסוף השבוע להסתה לכאורה. קריקטוריסט בשם אייל דניאל מולכנסקי, פרסם קריקטורה בה נראה דיכטר כשהוא יושב, מחזיק בידיו את הספר "מיין קאמפף" וחושב לעצמו: "אני יודע איזה חוק להעביר עכשיו!". הספר "מיין קאמפף" שחיבר הצורר הנאצי אדולף היטלר, כולל את רעיונותיו המרכזיים. הקריקטורה של מולכנסקי פורסמה בתגובה להצעת "חוק מדינת הלאום של העם היהודי" שהציע ח"כ דיכטר.

מולכנסקי אמר בתגובה לפרסום הקריקטורה כי "כשחברי כנסת מהימין מיישמים את הדעה הגזענית בכיבוש אלים ודכאוני וחוקים גזעניים ומפלים, זה יותר מסתם דעה. ההסתה היא לא ברמיזה בתוך קריקטורה על דמיון בין הגזענות של חברי הכנסת של הימין לגזענות ה'מיין קאמפף'. ההסתה נמצאת בקריאה בוגד כלפי אנשי השמאל, שכידוע בוגדים מוצאים להורג".

מלשכת דיכטר נמסר בתגובה כי "זהו תוצר של שיח מתלהם הקיים גם בימין הקיצוני אך לצערנו גם בשמאל הקיצוני. יש פה מקרה ברור בו חופש הביטוי הולך צעד אחד רחוק מדי ומייצר שיח של הסתה, ושנאה. דיכטר גדל להורים ניצולי שואה, וכואב לראות איך היא הפכה לאקט של זילות הן בטראומה הגדולה והן באלה שעדיין אוחזים בה. חילוקי דעות תמיד יהיו, ולשמחתנו הדיאלוג עם ארגוני זכויות אדם לרוב הוא קונסטרוקטיבי ומשפיע. זהו תפוח רקוב שנולד בשמאל הרדיקלי, ושם מקומו. החברה הישראלית כבר מכירה את ההשלכות של שיח כזה. דיכטר מאמין שגם מי שאינו מחזיק בעמדתו יודע לעשות הפרדה בין גופו של עניין לגופו של אדם".

עוד בנושא:

עמיר פרץ: "צריך לעשות חיסול ממוקד ליגאל עמיר"
דיכטר מאתגר את נתניהו: יזם חוק "מדינת הלאום היהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully