וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של מקסיקו נהרג בהתרסקות מסוק

12.11.2011 / 0:10

המסוק ועליו היה פרנסיסקו בלייק המריא במזג אוויר מעונן והתרסק בדרך לדרום המדינה. בלייק היה שר הפנים הרביעי המכהן תחת הנשיא קלדרון, והשני הנהרג בתאונה אווירית

שר הפנים המקסיקני פרנסיסקו בלייק נהרג אמש (שישי) כשהמסוק בו טס התרסק בדרכו לדרום המדינה, כך הודיעה ממשלת מקסיקו. המסוק ועליו בלייק, בן 45, המריא ממקסיקו סיטי. עוד לא ברור מה גרם להתרסקות המסוק, אך הממשלה אישרה כי כל האנשים שהיו עליו נהרגו.

נשיא מקסיקו פליפה קלדרון אמר בעקבות האסון, בנאום ששודר בטלוויזיה המקסיקנית, כי ייערכו חקירות מקיפות כדי לבחון את נסיבות ההתרסקות. "תנאי מזג האוויר המעונן גורמים לנו לחשוב כי מדובר בתאונה", אמר קלדרון, "אך בכל מקרה נחקור את התאונה הקטלנית". כמו כן, הנשיא ביטל את כל פגישותיו להיום, ואף ביטל נסיעה להוואי, שם אמור היה להשתתף בפסגה רבת משתתפים לשיתוף פעולה כלכלי אזורי.

בלייק, יליד טיחואנה שעל הגבול עם ארצות הברית, הוא שר הפנים הרביעי המכהן תחת הנשיא קלדרון, והוא נכנס לתפקידו ביולי 2010. לנושאי המשרה הרמה תפקיד מרכזי במיוחד במדינה הנאבקת בקרטלי הסמים האלימים. אחד מקודמיו של בלייק בתפקיד, חואן קמילו מורינו נהרג אף הוא בתאונה אווירית, בדיוק לפני שלוש שנים. מורינו נהרג בארבעה בנובמבר 2008 כשמטוס קל בו נסע התרסק לתוך שדרה מרכזי בבירה מקסיקו סיטי.

בצירוף מקרים מצמרר, הציוץ האחרון של בלייק ברשת החברתית טוויטר חלק כבוד למורינו ביום השנה למותו, שחל לפני שבוע. "היום אנחנו זוכרים את חואן קמילו מורינו, שלוש שנים אחרי לכתו. אדם שעבד בשביל ליצור מקסיקו טובה יותר".

ידיעות נוספות ממקסיקו
מי התקפל? האקרים לא יחשפו קרטל הסמים במקסיקו
מקסיקו: 35 גופות נמצאו זרוקות בכביש סואן
נארזת לבד? ניסה לברוח מהכלא בתוך מזוודה
מקסיקו: נעצר מנהיג כנופיית הסמים "לה פמיליה"

(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully