וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם מצב החירום בנתב"ג: המטוס נחת בשלום

9.11.2011 / 12:27

דובר רשות שדות התעופה אדר אבישר מסר כי מטוס קונטיננטל, ועליו 279 נוסעים, נחת בשלום. תחילה הוכרז מצב חירום בנתב”ג, לאחר שהתפזר עשן במטבח המטוס והפעיל את גלאי העשן

מטוס נוסעים שעל סיפונו 279 בני אדם נחת בצהריים (רביעי) בשלום בשדה התעופה בן גוריון. זאת לאחר שבנמל הוכרז מצב חירום, לאחר שהתקבלו דיווחים על עשן בתא המטען של המטוס. המטוס, של חברת קונטיננטל, המריא בדרכו לארצות הברית ובעקבות הדיווחים על עשן שב על עקבותיו ונחת בנמל. ככל הנראה, הבהלה נגרמה לאחר שגלאי העשן זיהה עשן במטבח המטוס. מחברת קונטיננטל נמסר כי "עשן התגלה במטבח האחורי של המטוס, זמן קצר לאחר שהמטוס המריא מנמל התעופה בן גוריון. הטייס החליט לחזור כדי שיטפלו בתקלה ולאחר מכן המטוס נחת בשלום".

בחודש מאי האחרון ביצע מטוס בואינג 777 של אל-על בטיסה 027 שיעדה שדה התעופה ניוארק, ועליו 279 נוסעים, נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון. זאת בשל חשד לשבר בגלגל הכנף השמאלית, שגרם למטוס לשוב על עקבותיו. לפני שנחת, בשעה 05:30 בבוקר, נאלץ המטוס לרוקן את מכלי הדלק שלו מעל הים, במטרה לצמצם את הסכנה בטרם ינחת.

קברניט הטיסה, דודי קנט, שהצליח להנחית את המטוס בתל אביב למרות התקלות, סיפר אז על התחושות בתא הטייס: "התכוננו לתרחיש הגרוע מכל, כמו שאנחנו עושים תמיד במקרים כאלה. היינו רגועים. לא שקטים, אבל מתפקדים בצורה רגועה". בהמשך סיפר קנט כי מדובר בתקלה נדירה, המצביעה על שבר בגלגל, שייתכן שיקרוס במהלך נחיתה. "התייחסנו לתקלה כאמיתית, וכזו היא אכן הייתה" סיפר קנט.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully