וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר נאמן שוקל לחון אסירים ביטחוניים יהודים

יהושע בריינר

9.11.2011 / 0:07

ככל הנראה, לחץ של פעילי ימין ומשפחות האסירים בעקבות אישור עסקת שליט, הניע את שר המשפטים יעקב נאמן לבחון הקלה בעונשם של יהודים שביצעו פיגועים נגד ערבים

שר המשפטים יעקב נאמן הורה לאנשי משרדו לבחון את האפשרות לחון אסירים ביטחוניים יהודים, שהיו מעורבים בפיגועים נגד ערבים. לוואלה! חדשות נודע אמש (שני) כי בימים האחרונים העבירו אנשי נאמן רשימה של אסירים ביטחוניים יהודים לידיה של ראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים, אמי פלמור, על מנת לבדוק את האפשרות לחון חלק מהם, או להקל ולקצוב את עונשם של האחרים. מלשכת שר המשפטים נאמן נמסר בתגובה כי "כל פנייה לבקשת חנינה שתוגש למשרד המשפטים, תיבחן לגופה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד".

ברשימה המדוברת מופיעים עמי פופר שהורשע ברצח של שבעה פלסטינים בשנת 1990 בראשון לציון, שני אסירי מחתרת בת עין שלומי דביר ועופר גמליאל, גור המל שהורשע ברצח פלסטיני ושלושת שוטרי מג"ב שהורשעו במעורבות בתקרית שבה נהרג פלסטיני בשנת 2002. כמו כן נמצא ברשימה רזיאל אזואלי שהורשע בתקיפת ערבי-ישראלי, לאחר שלטענתו ניסה ליצור קשר עם בנות יהודיות.

ככל הנראה, האקט שבו נקט נאמן נעשה כתגובה ללחץ שהופעל על משרד המשפטים על ידי שרים וחברי כנסת וכן לחץ שהפעילו פעילי ימין על יעקב נאמן להביא לשחרור האסירים בעקבות שחרורם של האסירים הפלסטינים והערבים-הישראלים במסגרת עסקת שליט. בשבועות האחרונים הפגינו בני משפחותיהם של כמה אסירים ביטחוניים יהודים ובכללם בני המשפחות של שחר בוטביקה, דניס אלחזוב וינאי ללזה – שלושת לוחמי מג"ב, שהיו מעורבים בתקרית שבמהלכה נהרג פלסטיני בחברון. המשפחות ופעילי הימין טענו כי לאחר שחרורם של מחבלים "עם דם על הידיים", על ישראל לקיים מחווה גם כלפי האסירים הביטחוניים היהודים.

בעמותת "חננו" אשר מלווה משפטית את האסירים היהודים אמרו אמש בתגובה כי "כל צעד שהוא לא שחרור של כל האסירים הלאומיים אין בו הגינות. כנראה שהמושג חנינה כללית שמור רק למחבלים חיות אדם. כאשר הממשלה משחררת מאות מחבלים אין סיבה לא לשחרר את כל האסירים היהודים". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר אמש כי "התנהלותו של השר נאמן היא מאכזבת מאוד, לא שוויונית ומפלה לרעה אסירים יהודים שבעבר הביעו חרטה על מעשיהם ואין חשש שיחזרו לבצע את המעשים שבגינם הם שפוטים".

עוד בנושא:

לפני אישור העסקה: ישי דרש לכלול אסירים יהודים
ברקע העסקה: כץ דורש "מוות לרוצחי משפחת פוגל"
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 20:07)

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב נאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully