וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאורע נדיר: אסטרואיד ענקי יחלוף הלילה מעלינו

8.11.2011 / 14:28

האסטרואיד 2005-YU55, מעין כוכב לכת שהיקפו כ-400 מטרים הנע סביב השמש, יגיע למרחק יותר קצר מכדור הארץ מאשר הירח - לפני שימשיך בדרכו. בנאס"א מרגיעים: אין סיכוי שיפגע בנו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אסטרואיד ענקי, שהיקפו כ-400 מטרים, הצפוי לחלוף הלילה (שלישי) סמוך מאוד לכדור הארץ, ויעניק למדענים הזדמנות נדירה לחקור את התופעה מבלי להשקיע זמן ומשאבים במסע לחלל. האסטרואיד, הנקרא 2005-YU55, צפוי לחלוף במרחק של כ-323,469 קילומטרים מכדור הארץ - קרוב יותר מהירח - הלילה בשעה 1:28 לפי שעון ישראל. זו הפעם הראשונה מאז 1976 שעצם שמימי בסדר גודל כזה מגיע כה קרוב לכדור הארץ. אלפי בני אדם יישאו את עיניהם לשמיים בניסיון לחזות בו, אך בנאס"א אומרים כי הדבר לא יתאפשר בלי מכשור מתאים.

אסטרואיד הוא בעצם מעין כוכב לכת זעיר, המצוי במסלול מעגלי סביב השמש, בדיוק כמו כדור הארץ ויתר כוכבי הלכת. האסטרואיד הנוכחי, שהתגלה בשנת 2005 (ומכאן שמו), נמצא במסלולו כבר אלפי שנים, וכבר חלף על פני כדור הארץ לא פעם. עם זאת, מסלולו אינו קבוע, שכן הוא נתון לתנודות בשל השפעת כוח המשיכה של כוכבי הלכת שעל פניהם הוא חולף.

בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א הרגיעו היום כי אין כל סיכוי שהוא יפגע בכדור הארץ. "2005-YU-55 לא יכול לפגוע בכדור הארץ, לפחות לא במרווח זמן שאנו יכולים לחשב את תנועתו באופן מהימן, שיימשך לכמה מאות שנים", הבהיר לנס בנר, מדען בנאס"א. "הוא הולך לנוע מהר מאוד, כשיחצה את השמיים סמוך לכדור הארץ. למעשה, הוא ינוע ישירות לקראתנו מכיוון אחד, ואז יחלוף לידנו ויתרחק מאיתנו לכיוון אחר - כך שהתנועה שלו בשמיים תהיה קרובה ל-180 מעלות".

בנאס"א לא יודעים להגיד כמה זמן בדיוק נע האסטרואיד במסלולו הנוכחי, אך מרגיעים ואומרים כי מסלולו מחושב במדויק לפחות ל-100 השנים הקרובות - ובפרק זמן זה, אין סיכוי שניפגע על ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully