וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי יונתן שם אור ייחקר בחשד להסתה נגד חרדים

גלעד גרוסמן

7.11.2011 / 17:53

לא רק מימין: המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן הורה לחקור את העיתונאי, שפרסם מאמר בו כתב: "יישפך פה דם, נצא נגד אזרחים למראית עין, הם ופאותיהם המתנפנפות. זה חיים או מוות"

המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, הנחה היום (שני) את המשטרה לפתוח בחקירה נגד העיתונאי והמחזאי יונתן שם-אור, בחשד לביצוע עבירה של הסתה לאלימות, בעקבות מאמר שפרסם באתר My Say, הקורא לכאורה למלחמה נגד החרדים. במאמר, שכותרתו "הגיע זמן הדם", נכתבו, בין היתר, הדברים הבאים: "יישפך פה דם... עוד מעט יקומו ממורמרי הכורסה, מגדפי בית הקפה, מעוותי הפנים מול התועבות הנוראות בטלוויזיה, וישלחו יד אל הנשק".

שם-אור המשיך וכתב: "עוד מעט תיגדש הסאה, ומי הזעם הממלאים את הנפש, טיפה אחר טיפה, יישטפו לתוך הוורידים המתפקעים מכעס. עוד מעט והרוב הדומים יפסיק לדמם ויצא לשפוך דם. זו לא תהיה מלחמת אחים, מפני שאלה אינם אחינו. אבל אלה שנצא מולם, הם אזרחים למראית עין, על תנאי, מוצצי לשד האומה, חולבי דמה וזוללי בשרה. הם ופאותיהם המתנפנפות ברוח הקודש... והטירוף בפיהם הם, וישיבות הדמים שלהם, שבהן, לפני שיתגייסו ליחידות הלוחמות, לומדים כי מצוות הרב עליונה על פקודות הצבא... עוד מעט והם ישתתקו. עוד מעט והם יטבעו בדמם שלהם. תהיה מלחמה, ויישפך דם. אבל התוצאה ברורה. העם יקום ויעמוד... אלה או אלה, המדינה או הגטו. חיים או מוות, הגיעה עת הקרב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יישפך פה דם". יונתן שם אור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלה אינם אחינו"

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שהיה בין מגישי התלונות נגד שם-אור, בירכו על ההחלטה. "למרות חשיבותו של חופש הביטוי והשמירה עליו במשטר הדמוקרטי, אין הוא יכול להוות מסתור ועילה למסיתים ולמי שקוראים לאלימות", אמר נחי אייל, מנכ"ל הפורום. מנגד, ד"ר אביעד הכהן, דקאן מכללת שערי משפט ומומחה למשפט חוקתי, מתח ביקורת על ההחלטה. "הסגנון הוא האדם, ויותר משהדברים מדברים בעד עצמם, הם משקפים את אופי הדובר. מדובר בהתבטאות אומללה ונבזית, שעולה לכדי מעשה מגונה, אך ההתמודדות עמה צריכה להיות בשוק הדעות ולא בהליך פלילי שרק יעצים אותם ולא יביא להפסקת ביטויי הסתה ושנאה כגון אלה", אמר.

יונתן שם אור עצמו אמר הערב כי "אני מניח שיזמנו אותי לחקירה, ומבטיח להגיע אליה - אין ספק שאתייצב. אני לא מאמין שזה יהיה מעבר לזה אני יודע מה אני כותב ואין פה הסתה - אם הייתי חושב שמדובר בהסתה ובעבירה על החוק לא הייתי עושה את זה".

עוד בנושא
חקירה נגד המרצה שקרא ”לשבור מפרקת” לפעילי ימין
הפרקליטים לשר המשפטים: ”גנה המתקפה על שי ניצן”
וינשטיין: ”המתקפה על שי ניצן - מקוממת ומשולחת רסן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully