וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הציע "לעזור" לקשישים, וגנב מהם כרטיסי אשראי

6.11.2011 / 21:06

גבר בן 49 מנתניה חשוד כי גנב אלפי שקלים בשיטה מתוחכמת: הוא נהג להמתין ליד מכשירי כספומט, והציע עזרה לקשישים שהתקשו בהפעלתם. בסוף השבוע, השוטרים הסמויים הם אלה שהמתינו לו

תושב נתניה חשוד שהונה קשישים, וגנב מחשבונותיהם אלפי שקלים תוך שהוא מתחזה ל"אזרח טוב" שמציע את עזרתו. החשוד נעצר ביום חמישי ומעצרו הוארך עד מחר (שני) בבוקר. המשטרה מבקשת ממי שחושש שהיה קורבן של האיש, להגיש נגדו תלונה.

בשבועות האחרונים התקבלו מספר תלונות בתחנת המשטרה בנתניה, שלכולן היה מכנה משותף: קשישים המתפרנסים מקצבאות הביטוח הלאומי הבחינו שמחשבונות הבנק שלהם נמשכו אלפי שקלים ללא רשות. החקירה הועברה לטיפול היחידה ללוחמה בפשיעה בתחנת נתניה, בראשות רב-פקד ירון גינזבורג. מהחקירה עלה כי כל הקשישים שהתלוננו הגיעו לכספומטים ברחבי העיר והתקשו להפעילו.

כספומט של בנק לאומי ברחוב אלנבי בתל אביב, בו נעשה תרגיל עוקץ. אורי לנץ
החשוד נהג להמתין ליד כספוטמים ו"להציע" עזרה למתקשים בהפעלתם/אורי לנץ

החשוד, בן 49 מנתניה, היה עומד בקרבת מקום ומציע סיוע לקשישים. הם מסרו לו את כרטיס האשראי שלהם ואת הקוד הסודי, אך בך בסיום הפעולה הוא היה מחזיר להם כרטיס אשראי אחר. לאחר מכן, הוא היה מושך אלפי שקלים מחשבונות הבנק.

החשוד נפל לידי הבלשים הסמויים

בסיום חקירה מאומצת, ולאחר פעולות חקירה גלויות וסמויות, הצליחו ביחידה ללוחמה בפשיעה לעלות על זהות החשוד, והציבו שוטרים סמויים סמוך לכמה כספומטים ברחבי העיר. ואכן, ביום חמישי האחרון, בשעות הערב, הבחינו בחשוד עומד ליד אחד הכספומטים - וממתין לקורבן שלא איחר לבוא. החשוד ניגש לאחד הקשישים והציע את עזרתו, וכעבור זמן קצר כבר היו בידו כרטיס האשראי והקוד הסודי. באותו רגע ניגשו לחשוד בלשי היחידה, שהזדהו כשוטרים, ועיכבו אותו לחקירה. החשוד קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו, ובית משפט השלום האריך את מעצרו עד למחר, יום שני. משטרת ישראל פונה לציבור הרחב שבמידה וניתקל באירוע דומה ייגש לתחנת המשטרה הקרובה לאזור מגוריו על מנת להגיש תלונה.

לפנייה לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully