וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה טוענים: לא מתקפת האקרים, רק תקלת שרתים

בפרויקט "ממשל זמין", המאגד את השירותים הממוחשבים לאזרח, דוחים על הסף טענות לפיהן פצחנים הפילו את רוב אתרי הממשלה היום, אך מודים: כשאתר אחד נופל - כולם נופלים אחריו

בממשלה דוחים את הטענות לפיהן מתקפת פצחנים (האקרים) היא ששיתקה את אתרי האינטרנט של משרדי הממשלה ושל גופי הביטחון, וטוענים כי אמנם מדובר בתקלה טכנית חמורה, ושבסך הכל מדובר בצירוף מקרים, ולא ב"נקמה וירטואלית" על סיכול המשט לעזה.

כרמלה אבנר, מנהלת פרויקט "ממשל זמין", המאגד את שירותי הממשלה באינטרנט, אמרה כי האתרים נפלו בשל תקלה בשרתים שבהם הם "יושבים", והדגישה: "לא מדובר במתקפת סייבר". "זו תקלה פנימית בשרתים, במערכת, בחווה", אמרה אבנר. "אמנם נורא נוח לגופים כאלה לנסות לזקוף לזכותם כל מיני מעללים, אבל מבדיקות שעשינו וערכנו – לא מדובר בהתקפה". בתשובה לשאלה כיצד הסיקו בממשלה כי לא מדובר בהתקפה חיצונית, אמרה אבנר: "לא מוסרים מידע כזה החוצה".

ביום שישי האחרון פורסם סרטון ביוטיוב, שהעלה משתמש בשם AnonymousMMV. בסרטון מופיע איום מטעם ארגון "אנונימוס" לפרוץ לאתרים רשמיים של מדינת ישראל ולהפילם, בתגובה על סיכול המשט הקטן לרצועת עזה. עם זאת, אין דרך לוודא שמאחורי הסרטון אכן עומדים אנשי "אנונימוס" - ארגון שבכל מקרה אינו בעל הנהגה או היררכיה מסודרים. עם זאת, הסרטון דומה באופיו לסרטונים קודמים שפרסמו פעילי הארגון.

(הסרטון שהופץ בסוף השבוע, בו הובטחה נקמה בישראל)

קשה להסביר כיצד תקלה פנימית משתקת במקביל את אתרי הממשלה, את אתר המוסד, אתר השב"כ, ואפילו את אתר התשלומים הממשלתי. "כולם יושבים באותה החווה", אומרת-מודה אבנר, "כשיש תקלה בחומרה - או במערכת עליה יושבים מספר אתרים - כל מי שיושב על התשתית הזאת נפגע". מדוע, אם כן, לא פוזרו האתרים על כמה שרתים, כדי למנוע מכולם ליפול בבת אחת במקרה של תקלה? לדבריה, "מדובר במערכת שהמטרה שלה לייעל משאבים ולנהל בצורה מרוכזת את כל היבטי אבטחת המידע והתחזוקה, בצורה מרוכזת ומיועלת לכל המשרדים. אין פה שום עניין של ריכוזיות. יש אבטחת מידע ברמה מאוד גבוהה, והעובדה שכולם נמצאים בתוך 'ממשל זמין' מעניקה להם את אותה הגנה מקסימלית. אלו יתרונות מאוד גבוהים. לא כל משרד מסוגל להרים מערך הגנה שכזה".

האתרים שקרסו "היו אמורים" להיות מגובים

גם במערכת הביטחון טוענים כי לא מדובר בהתקפה חיצונית. דובר צה"ל מסר כי מדובר בתקלה בחברת תהיל"ה (המערכת הממשלתית להפצת מידע). גורם ביטחוני הודה כי "עשרות אתרים ממשלתיים קרסו" וכי עדיין לא ידוע מה גרם לתקלה. "האתרים אמורים להיות מגובים באתרים אחרים, אבל אין לנו את היכולת הזו לצערי. לא ברור אם זה דיסק קשיח שקרס או משהו אחר", אמר. לדבריו, "צריך להבין שגם השרתים של 'ממשל זמין' במשרד האוצר לא עובדים ולא רק השרתים בחוץ. שורה ארוכה של מהנדסים מנסים לפתור את התקלה".

נכון לשעה זו, מרבית האתרים לא חזרו לאוויר.

עוד ממעללי "אנונימוס"
איימו לחשוף קרטל הסמים במקסיקו
הארגון יוצא לנקום בחוסמי הסלולר
היעד הבא של אנונימוס: פייסבוק
פרצו גם לאתר הממשלה הסורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully