וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדק קשרים: נתניהו יוצא לביקור מדיני בהולנד

טל שלו, כתבתנו המדינית

6.11.2011 / 16:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לביקור מדיני קצר בהולנד, שנחשבת לאחת מידידותיה הבולטות של ישראל. לאחרונה הייתה הולנד מהמדינות היחידות שהתנגדו לבקשת החברות של הפלסטינים באונסק"ו

מאחרונות ידידותינו? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לנסוע בעוד שבועיים לביקור מדיני קצר בהאג, כך נודע לוואלה! חדשות. הולנד, התומכת בעקביות בעמדות ישראל בארגונים בינלאומיים, נחשבת לאחת מידידותיה המדיניות הטובות של ישראל בזירה הבינלאומית. הולנד תומכת בישראל בצורה רחבה בפורומים בינלאומיים ואף היתה מארבע המדינות שהצביעו נגד קבלת הרשות הפלסטינית לאונסק"ו. היא נחשבת לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל, עוד מאז תמכה בתוכנית החלוקה של האו"ם ב-1947, והיתה מהמדינות הראשונות שכוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. מאז, מקיימות שתי המדינות קשרי עבודה דיפלומטיים הדוקים. ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

בפברואר השנה, אישר הפרלמנט ההולנדי הצעת החלטה המקבעת את ישראל כ"מדינה יהודית דמוקרטית", וכן הוחלט שלא להכיר במהלך חד צדדי של הפלסטינים להכרה כמדינה. במאי האחרון החליטה ממשלת הולנד, בראשות ראש הממשלה מארק רוטה ושר החוץ אורי רוזנטל – בן לניצולי שואה הנשוי לאזרחית ישראלית, להוציא מחוץ לחוק את ארגון הIHH, שעמד מאחורי המשט הטורקי, בשל קשריו עם החמאס.

כחודש לאחר מכן חתם שר החוץ אביגדור ליברמן על הסכם הבנות להגדלת שיתופי הפעולה המסחריים והמדעיים בין שתי המדינות. עם זאת, מסמך פנימי שהוכן במשרד החוץ בשנה שעברה גילה כי לצד האהדה הגוברת ברחוב ההולנדי לטענות הרשות הפלסטינית, ניכרת ירידה בתמיכה ההיסטורית, בשל העימות המתמשך בין ישראל והפלסטינים. כמו כן, לפני כשנתיים פנה משרד החוץ הישראלי במחאה לממשלת הולנד ומחה על מימון שהעבירה השגרירות בתל אביב לארגון "שוברים שתיקה".

בשבועות האחרונים התעוררה סערה בקהילה היהודית במדינה, המונה כ-30,000 יהודים, בעקבות קריאה של אחד מהארגונים הרפואיים במדינה להימנע מקיום ברית מילה; זאת בנוסף למחלוקת סביב סוגיית השחיטה הכשרה של בעלי חיים במדינה. למרות דימוייה הליברלי והמסורת ההולנדית הארוכה של סובלנות, התרבות המהגרים, האבטלה הגואה, התרבות מקרי פשיעה על רקע אתני וההסתגרות התרבותית של קהילות המיעוטים האתניים, הובילו להתגברות העיסוק בקהילה המוסלמית הגדולה במדינה, וניסיונות חקיקה שונים מטעם מפלגות הימין, בהם איסור על חבישת בורקה, מעוררים דיון ציבורי באופן תדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully