וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג מתקיפת צה"ל בעזה; 2 רקטות נפלו ליד אשקלון

פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר תקף חוליית פעילים של הג'יהאד האיסלמי בדרום רצועת עזה וכי אחד הפעילים נהרג. בתגובה, נורו 2 רקטות שנפלוו מדרום לאשקלון מבלי לגרום לנזק או לנפגעים

שתי רקטות התפוצצו הלילה (ראשון) בשטחים פתוחים מדרום לאשקלון מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בכך עלה לארבע מספר הרקטות שנורו לעבר ישראל מאז הופסק סבב הלחימה האחרון.

אמש תקף צה"ל חוליית חמושים בדרום רצועת עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר תקף חולייה המשתייכת לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס, בסמוך לעיירה קרארה שבדרום רצועת עזה. הזרוע הצבאית של הג'יהאד דיווחה כי כתוצאה מהתקיפה נהרג עבדאללה מהנא, בן 26, פעיל בזרוע הצבאית של הארגון, הנחשב לאחד הבכירים בה באזור חאן יונס. כמו כן, על פי הדיווחים ישנם שלושה פצועים כתוצאה מהתקיפה, במהלכה ירה חיל האוויר טיל אחד לפחות לעבר החולייה. חלק מהמקורות מדווחים כי שני פלסטינים, אחד מהם במצב קשה, והועברו לבית החולים נאסר שבחאן יונס. גורם צבאי מסר כי חיל האוויר תקף חוליית שעמדה לשגר רקטות ודווח על פגיעה.

מדובר צה"ל נמסר כי החולייה ביצעה הכנות אחרונות לפני שיגור רקטות לעזה שטר ישראל. עוד נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, הבטיחה להגיב "על הפשע הציוני הנורא במקום ובזמן המתאימים". הזרוע הבהירה כי לא תשתוק על פשעי הכיבוש המתמשכים נגד בני העם הפלסטיני.

מוקדם יותר, כוח צה"ל פתח בירי התרעתי לעבר מפגינים פלסטינים שיידו אבנים לעבר הגדר במרכז רצועת עזה. לאחר שאחד מהמפגינים התקרב וצעד בשטח שאסור לתנועה נפתחה לעברו אש והוא פונה מהמקום על ידי הפלסטיני לאחר שקליע פגע ברגלו.

בתוך כך, גורם מצרי בכיר קרא הבוקר לפלגים החמושים ברצועת עזה לשמור על הפסקת האש, אחרת ישראל תסלים את פעולותיה, ואף תפתח במבצע צבאי חדש ברצועה. הגורם אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי מערכת הביטחון בישראל נמצאת בכוננות, וכי הגוש הקיצוני בממשלת ישראל מפעיל לחצים להכות קשות בעזה.

"העברנו לפלסטינים מסר, לפיו ישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי ברצועת עזה, וכי יש לה תכנית מסודרת בנושא, במידה והפלגים ימשיכו לירות טילים לעבר ישראל", אמר הגורם המצרי והוסיף כי "מצרים משקיעה מאמצים רבים כדי לשכנע את ישראל לגלות איפוק, אולם קיימים גבולות לתפקיד שלנו. לא נוכל להמשיך ללחוץ על ישראל ולמנוע ממנה לתקוף את עזה, אלא אם הפלגים הפלסטינים ימלאו אחר הפסקת האש".

עוד באותו נושא:
מצרים לחמאס: "אל תפרו את הפסקת האש"
אבי דיכטר: "ישראל תהיה חייבת לכבוש את עזה"

(בהכנת הידיעה השתתף גם רמי שני)

לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully