וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "לא ננסה להתקבל לעוד סוכנויות באו"ם"

ניר יהב

3.11.2011 / 19:16

לאחר הקבלה לאונסק"ו, הבהיר שר החוץ הפלסטיני כי הרשות לא תנסה בשלב זה להתקבל כחברה בארגונים וסוכנויות אחרות של האו"ם. "אם ארה"ב תטיל וטו - נמשיך לפנות למועצת הביטחון"

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, הבהיר היום (חמישי) כי הרשות הפלסטינית לא תנסה בשלב זה להתקבל כחברה בארגונים ובסוכנויות אחרות של האו"ם, אלא תתמקד במאמצים להתקבל כחברה בעצרת האו"ם, על ידי השגת רוב במועצת הביטחון בחודש הבא. במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה, אמר מאלכי כי ההצטרפות לארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, דחפה קדימה את המאמצים להתקבל כחברה באו"ם, אך הבהיר: "אין קשר בין אונסק"ו לבין מאמצינו במועצת הביטחון".

קבלת הפלסטינים לאונסק"ו - כותרות אחרונות:
נתניהו הורה: ישראל תקפיא העברת כספים לאונסק”ו
מזכ"ל האו"ם: מאמצי הקבלה הפלסטינים ”לא מועילים לאיש”
תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק”ו: האצת הבנייה

דבריו של מאלכי באים בסתירה לדבריו של נציג הרשות הפלסטינית במטה האו"ם בז'נבה, איברהים חריישי, שאמר השבוע כי הוא מאמין שההישג באונסק"ו "יפתח את הדלת" לקבלת פלסטין כחברה בעוד 16 סוכנויות שונות של האו"ם, במהלך השבועות הקרובים. הוא הוסיף וגילה כי דיפלומטים פלסטינים כבר מתחילים בימים אלו להכין את הניירת הדרושה להגשת המועמדויות לסוכנויות האו"ם ולעוד מגוון ארגונים בינלאומיים.

בהתייחסו לבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם, אמר מאלכי כי במידה וארה"ב תטיל וטו, או אם הרשות לא תשיג את הרוב הנדרש במועצת הביטחון, "ההנהגה הפלסטינית תמשיך לפנות למועצת הביטחון בכל פעם שהמועצה תיפגש". לדבריו, הפלסטינים משקיעים כעת מאמצים כדי לזכות ברוב במועצת הביטחון.

ביום שני הצביעה מליאת אונסק"ו, ברוב גדול, בעד קבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה, למרות התנגדותה של ארצות הברית. בעקבות זאת, הודיעה ארה"ב כי היא מפסיקה את המימון שהיא מעבירה לארגון (70 מיליון דולרים בשנה - המהווים כחמישית מתקציבו השנתי), בשל חוק אמריקאי המונע מהמדינה להעביר כספים לגופים המכירים בפלסטין. ראש הממשלה נתניהו הודיע היום אף הוא כי ישראל תקפיא את העברת הכספים לאונסק"ו (כשני מיליון דולרים בשנה).

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully