וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כלה להשגה: איחוד משפחות בגבול הסורי

קובי דוד

3.11.2011 / 12:45

כמו בסרט: שתי כלות סוריות נכנסו לשטח ישראל והתאחדו עם בני זוגן המתגוררים במג'דל שמס. בנוסף הגיעו לארץ ארבע נשים נוספות וחמישה סטודנטים סורים להתגורר בגולן

שתי כלות חצו הבוקר (חמישי) את מחסומי האו"ם במעבר הגבול עם קוניטרה בצפון רמת הגולן. השתיים נפגשו עם בעליהן לעתיד, דרוזים תושבי מג'דל שמס, בהתרגשות גדולה ודמעות של אושר, לאחר שלא נפגשו עמם תקופה ארוכה מאז החליטו להינשא. כמו כן חצו את הגבול ארבע תושבות סוריות שיתמקמו בגולן, וכן חמישה סטודנטים שסיימו את לימודיהם ויתגוררו בצפון הגולן. מוקדם יותר הבוקר חצתה את הגבול לכיוון סוריה משפחה ממג'דל שמס שזקוקה להשתלת כליה בסוריה.

לא מדובר באירוע יומיומי, מעבר הגבול היחיד בין ישראל לסוריה, מעבר קוניטרה, נפתח לעיתים רחוקות, על מנת לאפשר מעבר הומניטרי מישראל לסוריה וכן של משלוחי פירות וירקות. מלבד זאת, על פי ההסכמים בין ישראל לסוריה, המעבר מאפשר למשפחות וצעירים דרוזים תושבי רמת הגולן לחצות את הגבול הרגיש, באירועים ייחודים כמו חתונה וסיום לימודים. מעבר הגבול נפתח בתיאום מלא עם ארגון הצלב האדום, המהווה את הזרוע האמונה שאחראית לפעול בשיתוף פעולה מול כוחות צה"ל, ומשרדי הפנים הישראלים והסורים.

הבוקר גדשו את מעבר הגבול עשרות תושבי סוריה שליוו את שתי הכלות הצעירות שיתחתנו עם בני זוגן לעתיד, לאחר שהחליטו לעזוב את ביתן ומשפחתן ולהקים בית חדש במג'דל שמס. האירוע המרגש סחף אחריו דמעות של אושר, עקב הצפייה הגדולה להיפגש עם שתי הכלות שלא נפגשו עם בעליהן זמן רב.

מונג'ד עוואד, בן 29 סטודנט לטכנאות שיניים הכיר את אשתו לעתיד, ניידה נדאר עבוד בת ה-27, סטודנטית לשפה הערבית, לפני כעשר שנים. בשל מחלוקת עם משרד הפנים הישראלי סביב אי קבלת בקשתו לאיחוד משפחות, נאלצו השניים להמתין במשך עשר שנים כדי להתחתן. "זהו היום הכי מרגש בחיי", סיפר עוואד בהתרגשות לוואלה! חדשות. "חכינו לו כל כך הרבה זמן, כבר ארבע שנים שלא פגשתי את אשתי לעתיד מלבד ביקור אחד קצר בירדן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר הגשום והערפל לא הצליח לקלקל את חתונתם המיוחדת שהתקיימה במעבר הגבול. "כל החברים הכי טובים והמשפחה שלי הגיעו לשמוח איתי. אני מצפה כבר בקוצר רוח להגיע עם אשתי לבית החדש שלנו". חברו הטוב של עוואד, רבי אבו סאלח הגיע היום גם הוא נרגש למעבר הגבול כדי להיפגש עם אשתו, מג'אד אבו סלאח, עמה התחתן לפני כשנה בסוריה, ומאז לא נפגשו. "הוא חבר טוב שלי שעבר איתי את כל התהליך הארך. עכשיו יהיה לנו מספיק זמן כדי לחגוג יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully