וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצו בשלום נוסעי המעבורת המצרית שעלתה באש

ניר יהב

3.11.2011 / 11:57

1,230 נוסעי המעבורת שיצאה מנמל עקבה לכיוון נואייבה בסיני חולצו בשלום לאחר שדליקה פרצה במעבורת "בלה". נזק כבד נגרם לכלי השיט. שלושה כלי שיט של צה"ל הגישו ציוד וסיוע

מנהל חברת הספנות המצרית-ירדנית "הגשר הערבי" הודיע בשעות הצהריים (חמישי) כי כל 1,230 הנוסעים שעל המעבורת "בלה" שעלתה באש לאחר שיצאה מנל עקבה בירדן לכיוון נואייבה שבסיני, פונו אל ספינה אחרת ולא היו נפגעים בתקרית. לדבריו, השריפה פרצה באחד המחסנים במעבורת אך לא גרמה לאבידות בנפש. המעבורת עלתה באש מרחק של כ-20 קילומטרים מנמל עקבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעבורת עולה באש, כפי שצולמה מאילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל הציע סיוע לירדן ומצרים באמצעות כלי שיט וכלי טיס כדי לחלץ את הנוסעים על המעבורת שעלתה באש. כמו כן, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ הנחה את חיל הים ואת חיל האוויר להתכונן לאפשרות של הגשת סיוע לירדנים ולמצרים שמתמודדים כעת עם אירוע של חילוץ האזרחים על המעבורת לעקבה. כשעה לאחר פרוץ הדליקה, יצאו שתי ספינות מסוג "דבורה" וכלי שיט מסוג "צרעה" של חיל הים הישראלי לכיוון המעבורת המצרית כשהן נושאות ציוד כיבוי אש, ציוד רפואי ובגדים חמים לניצולים. כמו כן, הועלתה הכוננות בבית החולים יוספטל באילת.

הטלוויזיה המצרית דיווחה כי כוחות חילוץ ימיים ואוויריים הוזנקו לסייע בפינוי הנוסעים. שר התחבורה המצרי, עלי זין אל-עבדין מסר לטלוויזיה המצרית כי הוא ממתין להודעה שפינוי הנוסעים הושלם. חברת "הגשר הימי" נוסדה בשנת 1985 בשיתוף ממשלות ירדן, מצרים ועירק .

עדכון ראשון - 11:19

רמי שני ואמיר בוחבוט השתתפו בהכנת הידיעה.
לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully