וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתינים לסבא"א

בועז ביסמוט

3.11.2011 / 7:41

בשנת 1962 יצא לאור ספרה החשוב של רוברטה וולסטטר, "פרל הארבור: אזהרה והחלטה", העוסק בהתקפה היפנית בהוואי ב-1941. למרות השנים הרבות שעברו מאז פרסום הספר, הוא עדיין נחשב לאחד החשובים בתחום ההפתעה האסטרטגית. בפעם הראשונה נותחה באופן מקיף ויסודי ההבחנה בין "רעשים" (Noises), המוגדרים כמידע לא רלוונטי שרק יכול להטעות, לבין "אותות" (Signals), המוגדרים כמידע איכותי. לא היה אפשר אתמול שלא לחשוב על הספר.

"רעשים" לא חסרו אתמול: דווח על ניסוי הטיל הבליסטי הישראלי, בהמשך ידיעה על טיסות האימונים של חיל האוויר מעל שמי סרדיניה עם מטוסים איטלקיים, ובערב הידיעה ב"גרדיאן", שדיווח כיצד איראן עלולה לסיים עד סוף 2012 את תהליך הסתרת מתקניה הגרעיניים בבונקרים החסינים למתקפות טילים, ועקב כך בריטניה מאיצה ההכנות לתקיפה באיראן בהובלה אמריקנית. וכמובן דווח גם על ביקור (כמעט סודי) של רמטכ"ל צבא בריטניה בישראל וביקור שר הביטחון בבריטניה. הרבה "רעשים". אבל למען האיזון יש גם "אותות": החודש צפויה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפרסם דו"ח חמור במיוחד בנושא פרויקט הגרעין האיראני. לראשונה צפויה הסוכנות להגיש כתב אישום נגד הרפובליקה האיסלאמית של איראן: פניה לפצצה.

עם פרסום הדו"ח צפויים האמריקנים לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לסבב סנקציות חמישי נגד איראן, אלא שהפעם הדרישה תהיה לסנקציות חריפות ביותר: הן אמורות הפעם לפגוע בבנק המרכזי של איראן (דבר שלו מתנגדות אפילו השותפות האירופיות של וושינגטון) ובתעשיית הנפט, אם זה בייבוא תזקיקי נפט לאיראן ואם זה בייצוא. המטרה היא "לחנוק" את איראן כלכלית ולהביא אולי לקריסה מבפנים של המשטר. עם "כתב האישום" של סבא"א אמורות הפעם סין ורוסיה, השותפות הכלכליות של איראן, להתקפל.

ובאיראן עצמה הימים לא שקטים: המערכת הפוליטית רועשת וגועשת. הנשיא אחמדינג'אד ניצל אתמול משימוע בפרלמנט הודות לשלושה חברי המג'ליס (פרלמנט) שמשכו את קולם מרשימת ה-73 שדרשה את הבאתו של הנשיא לשימוע בפני הפרלמנט, דבר שהוא חסר תקדים בתולדות הרפובליקה האיסלאמית, במטרה להביא להדחתו. אחמדינג'אד חשוד במעורבות בפרשת שחיתות ואף נתפס כאחראי למשבר הכלכלי ולאחוזי האבטלה הגבוהים. גם שר האוצר ניצל שלשום מהדחה בשל מעורבותו בפרשת שחיתות קשה.

לזה יש להוסיף את המתיחות הקשה בין המנהיג הרוחני חמינאי לאחמדינג'אד ולבחישות של משמרות המהפכה, ונבין עד כמה המצב נפיץ בטהרן עוד לפני ה"תקיפה".

לא פלא שכולם מחכים לסבא"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully