וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים נערך לעצור משט שעושה דרכו מטורקיה לעזה

מעבורת וכלי שיט נוסף ועליהם 35 פעילים פרו-פלסטינים יצא מטורקיה לעבר עזה, "כדי לעורר פרובוקציה", לדברי צה"ל. הערכה: המשט אמור להגיע ליעדו מחר בלילה, חיל הים ישתלט על הכלים

חיל הים העלה את רמת הדריכות במימי הים התיכון, בעקבות דיווח שהתקבל לפיו שני כלי שיט ועליהם עשרות פעילים פרו-פלסטינים עושים את דרכם לכיוון חופי עזה, כדי למחות על הסגר הימי על הרצועה – כך סיפר אתמול (רביעי) גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. לפי הגורם, מדובר בספינה בשם "תחריר", שאורכה 26 מטרים, ויאכטה נוסף, ועליהם 35 פעילים פרו-פלסטיניים, בהם ערבי-ישראלי אחד ועיתונאים זרים, שיצאו מטורקיה. עוד הוסיף הגורם כי קפטן הספינה והיאכטה טענו בפני הרשויות בנמל הטורקי כי הם מתכוונים להפליג לאי רודוס היווני, אך לאחר מעקב נתיב השייט התברר כי דרכם לכיוון הרצועה. בצה"ל מעריכים כי הספינות אמורות להגיע לחופי עזה בלילה שבין חמישי לשישי. לדברי גורמים במערכת הביטחון, במידה וכלי השיט יסרבו לדרישות חיל הים להגיע לנמל אשדוד, צה"ל ישתלט על כלי השיט.

בצה"ל נערכים לעצור את המשט, "שמטרתו לערור פרובוקציה נגד מדינת ישראל, ולפרוץ את הסגר הימי על עזה", נמסר בהודעה מטעם דובר צה"ל. "הסגר המוטל על רצועת עזה הוא חוקי, בהתאם למשפט הבינלאומי. יתרה מכך, ועדת פאלמר שמונתה לאחרונה לבדוק את העניןי על ידי האו"ם קבעה חד-משמעית כי הסגר הימי הוא חוקי. נדגיש כי כל מדינה או גוף המבקש להעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה יוכל לעשות כן דרך המעברים היבשתיים ובתיאום מראש עם הרשויות בישראל".

במשרד החוץ אישרו את הדיווח אודות שתי הספינות, אך הדגישו כי כרגע אין היערכות מיוחדת במשרד, מלבד מעקב אחר התקדמות הספינות. בירושלים הבהירו כי מדיניות הסגר הימי על עזה לא השתנתה, וכי מדובר בשתי ספינות "זעירות".

עוד בנושא
”טורקיה תבקש מהאינטרפול צווי מעצר לחיילי המשט”
חשש במערכת הביטחון: ארגון טורקי מתכנן משט לעזה

לפניות לכתבים: טל - tal_sh@walla.net.il, אמיר - amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully