וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי בן 60 הפיל 25 חשודים בסחר בסמים

רמי שני

2.11.2011 / 9:40

סוכן סמוי בן 60 שהפעילה ימ"ר משטרת לכיש לאורך חצי שנה, סייע למעצרם של 25 חשודים בסחר בהרואין. הסוכן, מכור לסמים בעברו, ביקש לסייע למשטרה בכדי למנוע מאנשים נוספים להתמכר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: טל רזניק)

משטרת מרחב לכיש עצרה אמש (שלישי) 25 בני-אדם, בחשד כי סחרו בסמים מסוג הרואין, וחלקם אף חשודים בביצוע עבירות רכוש. את הראיות נגדם אסף סוכן משטרתי סמוי, בשנות ה-60 לחייו. הסוכן, שהופעל במשך כחצי שנה על ידי מחלקת החקירות המרכזית (ימ"ר) במרחב, במבצע שכונה "סיבוב פרסה", ביצע עסקאות סמים עם 25 חשודים, במטרה לתעד אותן ולהציגן כראיות.

קצין ימ"ר מרחב לכיש, פקד אורן בוחניק, אמר כי "מדובר בסוחרים ותיקים – ולא תמימים, שנעצרו בעבר וריצו תקופות מאסר ארוכות בשל סחר בסמים". משום כך, ביקשה המשטרה להפעיל סוכן מבוגר, שהסיכוי כי יחשדו בו הסוחרים נמוך יותר.

הסוכן הסמוי, תושב אשדוד בן 60, הוא גרוש ואב לשלושה ילדים. בעברו היה הגבר מכור לסמים, והחליט כי ברצונו לשנות את חייו ולבצע "סיבוב פרסה", כשמו של המבצע. הסוכן אמר למשטרה כי "אני רוצה לשלם את חובי לחברה. אם בעבר הייתי נטל על החברה, הרי שהיום ברצוני להשפיע לטובה. אם בזכות פעילותי אמנע הדרדרות לסם, אפילו של קומץ בני נוער, הרי שתרמתי את חלקי".

עסקאות הסמים, לדברי המשטרה, בוצעו בהיקף נרחב בערים אשדוד, אשקלון, רמלה ולוד, וגלגלו מאות אלפי שקלים. 25 החשודים נחקרים בשעות אלו במשרדי החקירות של ימ"ר לכיש, ובהמשך יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.

מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה יורם סופר, שיבח את פעילות הימ"ר, והדגיש כי "המצב הביטחוני אינו משפיע על העשייה שלנו בתחום הפלילי. מרכז לכיש ימשיך להיאבק בפשיעה על כל סוגיה ורבדיה, ונמשיך לפעול ולהשתמש בכל הכלים במאבק בפשיעה. אין ספק שפעילותו של הסוכן תביא לצמצום משמעותי של תופעת הסחר בסמים".

בתוך כך, נעצרו אתמול שני תושבי בית זרזיר, בני 39 ו-42, בחשד כי ניסו להבריח לישראל 1.5 קילוגרמים של סם מסוג קוקאין. השניים נעצרו לאחר חקירה סמויה שנוהלה נגדם בימ"ר צפון, במסגרתה הופעל סוכן סמוי בארץ ובחו"ל. השניים יובאו היום להארכת מעצר, בבית משפט השלום בנצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully