וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה פרלמנטרית: מבול הצעות חוק על יוקר המחיה

פנחס וולף

2.11.2011 / 8:02

במסגרת יוזמה במפלגה תקדיש סיעת קדימה מדי תקופה שבוע לנושא חברתי מסוים. היום יחל שבוע שיעסוק במצוקת הדיור, במסגרתו "תציף" הסיעה את הכנסת בהצעות חוק העוסקות בנושא

"קדימה" מסיימת את השבוע הראשון במליאת מושב החורף בכנסת ב"מתקפה פרלמנטרית" של חוקי דיור על הממשלה, ועל שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס. הבוקר (רביעי), צפויים חברי הכנסת של הסיעה להעלות להצבעה בקריאה טרומית שש הצעות חוק, כולן עוסקות בהקלה על מצוקת הדיור בישראל. הממשלה, הצפויה להתנגד להצעות החוק הללו, תשלח ככל הנראה את שר הבינוי והשיכון, או אחד מהשרים האחרים, בכדי להסביר מדוע היא לא תומכת בהצעות חוק המבקשות לתת פתרון לסוגיות שהועלו במסגרת המחאה החברתית.

עוד על מצוקת הדיור
הפגנה מול בית השר אטיאס: "שקם הדיור הציבורי"
35% מסך ההוצאות של משקי הבית מופנה לצורכי דיור
נתניהו: "נפתור מצוקת הדיור, מכינים כמה הפתעות"

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, פתחה קדימה ביוזמה פרלמנטרית, על פיה תקדיש מדי תקופה שבוע לנושא חברתי מסוים. במהלך אותו השבוע, כל הצעות החוק וההצעות לסדר של חברי הסיעה יהיו בנושא הנבחר. את השבוע הנוכחי בחרה הסיעה להקדיש למצוקת הדיור. בתוך כך, הצעת האי-אמון בה דנה מליאת הכנסת ביום שני הייתה תחת הכותרת "כישלון ממשלת נתניהו במתן פתרונות למצוקת הדיור בישראל". כמו כן, ניצלו חברי הסיעה את "הנאומים בני דקה" במליאה להקראת פניותיהם של עשרות אזרחים ששלחו בפייסבוק את מצוקותיהם האישיות בנושא. היום, בהמשך למהלך זה, יקיימו את "המתקפה", במסגרתה יגישו את שש הצעות החוק בנושא הדיור.

"הממשלה מנהיגה מדיניות אנטי-חברתית"

הצעת החוק הראשונה שתעלה לדיון היא מתן הלוואה לצרכי דיור לחיילים משוחררים ולזכאים. לפי ההצעה, יוגדל היקף הסיוע הניתן לרכישת דירה ותוגדל גם המשכנתא פי שניים, מסכום העומד כיום על 227,520 ש"ח לחצי מיליון שקלים. בנוסף, תוגש הצעת חוק הקובעת כי לפחות 20% מהדירות, בבניין בן לפחות 50 דירות, יהיו בגודל של עד 80 מ"ר, עבור זוגות צעירים. הצעות חוק נוספות שיוגשו כוללות פטור ממע"מ לזוגות צעירים הזכאים לסיוע, לדירות ששוויין עד מיליון שקלים וחצי, פיקוח על מחירי השכירות, הנחה בארנונה לסטודנטים וכן הסדרת הבנייה לזוגות צעירים בכל הערים.

"מדובר ביוזמה פרלמנטרית-חברתית, שתתפרס לאורכו של המושב, תעמת את שרי הממשלה עם מדיניותה האנטי חברתית של הממשלה ותכריח את שריה לתת תשובות ברורות לציבור מדוע הם פועלים נגדו", אמרו בסיעת קדימה. "אין ספק שיוזמה זו תעמיד במבחן את מדיניותה האטומה של ממשלת נתניהו - הממשלה המנופחת ביותר בתולדות מדינת ישראל".

בסיעת קדימה הוסיפו כי "הבחירה לפתוח בנושא מצוקת הדיור היא ברורה: זהו הנושא המהווה את ליבת מצוקתו של המעמד הבינוני, הסטודנטים והזוגות הצעירים שנושאים על גבם את מרבית הנטל החברתי". עוד נאמר כי "לא ניתן לאף שר חברתי לברוח מהיוזמה החברתית הזו. כל שר שיגיע תורו יידע היטב מה ההשלכות הציבוריות להתנגדות אוטומטית למסה של הצעות חוק בנושא עליו הוא מופקד".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully