וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: צה"ל עצר את חסן יוסף, ראש חמאס בגדה

ניר יהב

1.11.2011 / 10:42

שלושה חודשים לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי, בו ריצה חמש שנות מאסר, מדווחים הפלסטינים כי צה"ל עצר שוב את חבר הפרלמנט הפלסטיני ואחד מהמנהיגים הבולטים של חמאס בגדה

שלושה חודשים לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי, עצרו היום (שלישי) כוחות צה"ל את מנהיג חמאס בגדה המערבית, חבר הפרלמנט הפלסטיני השייח' חסן יוסף. מקורות פלסטינים דיווחו כי יוסף ובנו, אוויס, נעצרו על ידי כוחות צה"ל בביתם שבביתוניא שליד רמאללה. בנו של השייח', מוחמד, סיפר כי כוחות גדולים של צבא פשטו על הבית בשעה שתיים לפנות בוקר, שברו את הדלתות, נכנסו אל הבית "בצורה ברברית" ועצרו את אביו ואחיו.

מוחמד סיפר עוד כי הכוחות ביצעו חיפוש קפדני בבית והחרימו את כל מכשירי הטלפון הנייד. ארגון חמאס גינה בתוקף את מעצרו של יוסף ומסר כי "זו הסלמה ישראלית נגד הארגון ונגד מנהיגיו הנבחרים של העם הפלסטיני". דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, הטיל על ישראל את האחריות על "פשעיה בגדה המערבית וברצועת עזה".

באוגוסט האחרון שחררה ישראל את השייח' יוסף, בן ה-56, אחד מהמנהיגים הבולטים של חמאס בגדה, לאחר שריצה חמש שנים וחצי בכלא הישראלי. יוסף אמר אז עם שחרורו כי "לאור הצעדים של ישראל נגד זכויותיהם של האסירים הפלסטינים, מצבם בכלא הישראלי קשה מאוד והוא רק הולך ומידרדר. הם מנסים לקבל חיזוקים מהעם הפלסטיני ולנצח את בתי הסוהר באמצעות כמה צעדים, ובראשם שביתות רעב ותפילות".

לפני מספר חודשים פורסם ספרו של מוסעב יוסף, בנו של חסן יוסף, המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של השב"כ. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסף לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים, וכן הביא בין השאר ללכידתו של מרואן ברגותי.

עוד באותו נושא:
בנו של בכיר בחמאס: "האיסלם הוא שקר גדול"
יו?סף המספר: "בן החמאס" של מסעב חסן יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully