וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים עלינו: האם יש תועלת באיפוק?

איזי ליבלר

1.11.2011 / 9:50

תגובתנו הפושרת לזרם הטילים האחרון ששוגר אלינו מעזה מזכירה את כישלוננו להגיב באופן הולם לראשיתו של האיום, כשעדיין שוגרו רקטות פרימיטיביות, לפני יותר מעשור. כישלון זה הרגיל את העולם לקחת כמובן מאליו את שיגור הטילים נגד ישראלים, ולראות בו עובדת חיים. מאז הפכו הטילים לקטלניים לאין שיעור. כיום המחבלים מפעילים משגרים של טילי גראד מתוצרת רוסיה, שהושגו אולי באמצעות פריצות למחסני הנשק של קדאפי בלוב.

התקפות הטילים האחרונות נבעו מהפעילות של הג'יהאד האיסלמי בעזה, בתחום שיפוטו של חמאס. תגובתנו הראשונית הביאה למותם של כמה פעילי ג'יהאד איסלאמי שעסקו בשיגור רקטות, אך כתוצאה מכך נורו עוד כ-40 רקטות כנקמה נגדנו. הבעיה היא שבמקום להגיב בתקיפות, בחרנו לאפשר למצרים לחדש את שביתת הנשק. נדמה כי טרם הפקנו את הלקחים הראויים מן העבר. אנו שוב מתנהגים באיפוק, בעת שהטרוריסטים מודדים את תגובתנו. הגישה הזאת מובילה אותנו למצב שבו איכות חייהם של הישראלים בדרום נקבעת על ידי השיקולים הטקטיים של חמאס, אשר ממשיך לגשש עד שיחליט כי הגיע הזמן להפעיל את מלוא יכולתו, ואז רקטות ינחתו ברחבי הארץ כולה, כולל בתל אביב.

הרי נגיב רק לאחר הסלמה כזו, והסבירות היא כי הדבר יוביל לעימות כולל. ולכן נשאלת השאלה: מדוע להמתין עד אז? עלינו להזהיר את אויבינו כי לא נמשיך לעסוק בקרבות התשה של תגובות מאופקות בהתאם לגחמותיו של חמאס. עלינו להבהיר כי נפעיל את מלוא העוצמה העומדת לרשותנו כדי להביא לסופן של מתקפות שכאלה. ואם נגביל את עצמנו לתגובות נקודתיות, רק נבטיח שבטווח הארוך לא יהיה מנוס מעימות בהיקף מלא שאיש מאיתנו אינו מעוניין בו.

קיצונים איסלמים מתחזקים

המצב האזורי מסלים מדי יום, בעת שקיצונים איסלמים הופכים חזקים יותר ויותר במדינות השכנות. המצב צפוי להמשיך להידרדר בשנים הקרובות, בזמן שמשטרים חדשים יכוננו. אנו נמצאים במצב פעולה טוב יותר כעת מזה שנהיה בו בעוד שנתיים, כשהאחים המוסלמים עלולים לעמוד בראש מדינות ערב ולהיות בעלי עוצמה רבה יותר במצרים. אנו חיים בעולם קשוח ואכזרי. אם לא נשוב להפעיל הרתעה אמיתית עתה - התרחישים החלופיים גרועים הרבה יותר.

עיסקת שליט הביאה לגל פרשנויות המציעות כי הדבר יוביל להפחתת המתחים בין חמאס לישראל. אין דבר הרחוק יותר מן האמת. כיום מנהיגי חמאס מניחים כי אפשר להשמיד אותנו בשלבים, במהלך פרק זמן מתמשך. הם יוסיפו לשגר טילים, יצטיידו בכלי נשק קטלניים ויפעלו בשיתוף פעולה עם האירנים בהפעלת כל כוח האש שלהם כשיוכלו.

עלינו להבהיר למנהיגי חמאס בעזה, שמאפשרים את המתקפות, כי אם הדבר יימשך, הם יהפכו למטרות לגיטימיות בכוונות של צה"ל. השבוע נהרג ישראלי אחד ואחרים נפצעו. האם עלינו לחכות לאסון גדול, חלילה, לפני שנגן על עצמנו? האם הישראלים החיים בדרום נחותים מאלו המתגוררים בתל אביב? לו הטילים היו נופלים בתל אביב, אין ספק כי תגובתנו היתה אחרת.

האם עלינו לחכות עד שזה יקרה לפני שנפעל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully