וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגר חודש של זינוק היסטורי - בירידות

נמרוד הלפרן

31.10.2011 / 23:54

דאו ג'ונס קפץ בסיכום חודשי ב-9.6%, S&P ונאסד"ק ב-11%. סיטי ומורגן סטנלי נפלו ביום המסחר האחרון בכ-8% עקב חששות משבר החוב באירופה. עליות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר בירידות על רקע חששות כי מנהיגי אירופה יתקשו לגייס את המימון הנדרש כדי לבלום את משבר החוב ביבשת, ולאחר שהברוקר האמריקאי MF גלובל הגיש בקשה להגנה מפני נושיו (צ'פטר 11) לאחר שצבר חובות של כמעט 40 מיליארד דולר. עם זאת, בחודש אוקטובר כולו, רשם מדד S&P 500 את הזינוק החודשי החד ביותר זה 20 שנה.

מדד דאו ג'ונס , אשר נסגר בשבוע שעבר מעל לרמה של 12,000 נקודות לראשונה מאז אוגוסט לאחר שמנהיגי אירופה הגיעו להסכם על תוכנית לפתרון משבר החוב באירופה, ירד היום ב-2.3% אולם עלה בסיכום חודשי ב-9.6%; מדד S&P500 אשר קפץ בשבוע שעבר בכמעט 4% - שבוע חיובי רביעי ברציפות ורצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז ינואר - נסוג ב-2.5%. המדד קפץ ב-11% באוקטובר - הזינוק החודשי החד ביותר מאז שנת 1991. מדד נאסד"ק איבד 1.9% אך עלה ב-11% בסיכום חודשי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר זינקה ביום חמישי לרמתה הגבוהה ביותר מאז ראשית אוגוסט - ירדה ב-0.13% לרמה של 2.18%.

ראשי איטליה וספרד קראו למנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) לפעול לקידום "תוכנית סיוע דחופה" שאותן יובילו המדינות החסינות יותר מבחינה כלכלית. ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגס ספאטרו, דחק במדינות ה-G20 שנפגעו פחות מהמשבר הגלובלי וקרא להן לספק בדחיפות חבילת תמריצים שתגן על הכלכלה העולמית. "אנחנו מקווים שההסכם שנחתם בשבוע שעבר, בתוספת ההסכמות שאליהן יגיעו מנהיגי ה-G20 בפסגה הקרובה, ישיבו את הביטחון הדרוש בכדי להניע את הכלכלה מחדש בכיוון הנכון".

ממשלת ספרד נאבקת עם שיעור האבטלה הגבוה במדינות גוש היורו - למעלה מ-20%, ועם מחאה חברתית נמשכת על רקע משבר החובות המעיב על ספרד. בימים חמישי ושישי השבוע תתקיים בצרפת פסגת מנהיגי G20. "אני חושב שהזהירות חזרה לשווקים כבר במהלך המסחר ביום שישי", אמר דיוויד ג'ונס, אסטרטג השווקים הראשי של חברת IG Index, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "אני חושב שאנשים רוצים לראות יותר בשר בתוכנית פתרון משבר החוב בגוש היורו".

"המשקיעים ממתינים לאישור כי כלכלות מתעוררות ובמיוחד לאישור סין, אומנם הם מתכוונים לסייע בתוכנית החילוץ האירופית", אמר ארנו סקרפצ'י, מנהל קרנות בחברת Agilis Gestion, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "חלק מהמשקיעים גם מממשים רווחים בעקבות העליות של שבוע שעבר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully