וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה מאשרים: משבר עם ישראל מסכן עסקת הצוללת

טל שלו, כתבתנו המדינית

1.11.2011 / 0:15

מקור רשמי אמר לעיתון ה"דר שפיגל" המקומי כי אכן נבחנת מחדש עסקת מכירת הצוללת השישית לישראל. עוד דווח כי ההחלטה היא בעקבות אישור בנייה בגילה. גורם ביטחוני: אין שינוי בפרוייקט

ממשלת גרמניה מאיימת לעצור מהלך להעברת צוללת דולפין לישראל במחאה על מדיניות הבנייה של ממשלת ישראל בהתנחלויות, כך אישרו אתמול (שני) מקורות בממשלת גרמניה לעיתון הגרמני "דר שפיגל". האישור הגיע בתגובה לפרסום בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות", לפיו ברלין בוחנת מחדש את עסקת מכירת הצוללת השישית לישראל. מנגד, גורם ביטחוני אמר אמש כי "ידועה לנו מורת הרוח והביקורת של הגרמנים על בניית יחידות הדיור בירושלים, אך למרות הפרסומים אין כל שינוי בפרוייקט הצוללות". לטענת הגורם הפרוייקט נמשך כסדרו.

לפי הדיווח ב"דר שפיגל", ההחלטה הגרמנית באה בהמשך לשיחת הטלפון בין הקנצלרית אנגלה מרקל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בה מחתה הקנצלרית על ההחלטה הישראלית לאשר 1,100 יחידות דיור בשכונת גילה הירושלמית, הנמצאת מעבר לקו הירוק. בידי ישראל ישנן כבר שלוש צוללות דולפין, שלפי פרסומים זרים מסוגלות לשאת נשק גרעיני, ושתיים נוספות נמצאות בהליך בנייה בגרמניה. ממשלת גרמניה אישרה השנה סיוע בסך 189 מיליון דולר לרכישת הצוללת השישית במהלך ארבע השנים הקרובות. כעת, לפי הדיווח, עסקת הצוללת השישית נמצאת בסכנה.

בשיחת הטלפון בין מרקל לנתניהו, שהתקיימה לפני כחודש, אמרה הקנצלרית כי אישור הבנייה "העלה ספקות רבים לגבי המוטיבציה הישראלית בפתיחת משא ומתן ישיר" עם פלסטינים - כך לפי דוברה של מרקל. על פי ההודעה, מרקל צלצלה לנתניהו על מנת להבהיר לו כי "בשלב זה, פיזור הספקות הללו הוא הכרחי". בהודעה נמסר עוד כי מרקל הדגישה בפני נתניהו את החשיבות של פתיחת המשא ומתן "בהקדם האפשרי", וכי על הצדדים להימנע מ"צעדים פרובוקטיביים". מלשכת נתניהו נמסר בנוגע להמשך הבנייה בגילה, כי "גילה איננה התנחלות. היא שכונה ירושלמית הממוקמת 5 דקות ממרכז העיר וכל ממשלות ישראל בנו בה".

עוד באותו נושא:
מרקל לנתניהו: "הבנייה בגילה מעלה ספקות לגבי רצון ישראל במשא ומתן"
נתניהו עונה למבקריו: "גילה אינה התנחלות"
דיווח: ”גרמניה תעביר לישראל צוללת שישית”

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully