וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום מנבר יצא לחופשי לאחר 14.5 שנה: "אני מאושר"

אריאל נוי

31.10.2011 / 13:46

מנבר לא דיבר עם העיתונאים בצאתו כחלק מתנאי השחרור המוקדם. אחיו, צבי, אמר לוואלה! חדשות, כי מאסר אחיו נבע מנקמנות, וכי ינסה כעת לסייע לו לשקם את חייו

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

"אני מאושר" - כך אמר היום (שני) נחום מנבר, שהשתחרר היום (שני) מהכלא לאחר שריצה 14.5 שנות מאסר בגין עבירות של סחר בנשק. חבריו ובני משפחתו חיכו לו בציפייה בשער הכניסה לכלא הדרים שבשרון והבטיחו כי יפעלו ככל שביכולתם לסייע למנבר לשקם את חייו. כמו כן, הם המשיכו לטעון כי נכלא על לא עוול בכפו.

כמה מחבריו ובני משפחתו של מנבר הגיעו לכלא הדרים שבשרון כדי לקבל את פניו. אחיו, צבי מנבר, מסר לוואלה! חדשות, כי "נעשה לו עוול כבד מאוד. הוא מכר קצת חומר כימי ומזה עשו סיפור. יש דברים שאנחנו לא יכולים לדבר עליהם אבל אנחנו יודעים שנעשה לו עוול. נחום הוא בחור טוב, הוא לא טלית שכולה תכלת אבל כל מה שהוא היה עושה היה ידוע לכוחות הביטחון, לצה"ל לשב"כ ולמוסד. בשנות ה-90' הוא היה צריך לחתום על עסקה גדולה עם חברת 'אלביט' ואני זוכר שעל הלוגו שעל המכתבים היה סמל של אירן ככה שהכל היה ברור וידוע". מוקדם יותר אמר האח צבי גם כי "אנחנו חושבים שמדובר בנקמנות ולא מתוך סכנה שהוא יעשה משהו, פשוט עבדו מהבטן בלי קשר לביטחון המדינה".

צבי סיפר כי במהלך 14 שנים הוא ביקר אותו כל חודש וניכר שבריאותו של נחום סבירה. "נחום כרגע מבחינה רגשית שבור. משפחתו התפרקה, אף אחד לא מדבר איתו, הוא צריך להתחיל הכל מחדש ואנחנו מתכוונים לעזור לו", אמר צבי.

"נעשה פה עוול גדול"

עורך הדין אבי ריכטמן שייצג אותו יחד עם עורך הדין גדי זילברשלג סיפר לוואלה! חדשות, כי "אין ספק שנעשה פה עוול גדול. הוא יושב בכלא על לא עוול בכפו. אני בכלל טוען שהוא יושב בכלא בגלל תאונת דרכים וזה הכל. על זה לא צריך לקבל 14 שנים. נחום היה סוחר בנשק. הוא היה סוחר עם האירנים בזמן שלישראל היו קשרים טובים איתם. כל אישור לעסקת נשק היה עובר דרך המוסד והשב"כ. למעשה הוא נכנס לכלא בגלל שהוא סחר בחומר כימי שלא היה מאושר בכמה מדינות באירופה. אני מקווה שהוא יצליח לשקם את חייו. היום זה יום משמח ומרגש לכולנו שהיועץ המשפטי קיבל את ההחלטה הנכונה. אני חושב שראש המוסד לשעבר שבתאי שביט רצה לנקום בו ולכן הוא בפנים".

חבריו של מנבר מקיבוץ גבעת חיים סיפרו היום כי מנבר הוא בחור חייכני וידידותי שאוהב לספר בדיחות. חברו של מנבר, חנוך סער, סיפר, כי "באתי לבקר אותו כמה פעמים בשנה. כמו כן ניסינו לעשות עסקים אזרחיים ביחד, לא בנשק, אך זה לא צלח. הכל ידוע לגבי למה הוא נכלא. ברור לכולם שהוא בכלא על לא עוול בכפו. אני מקווה שהוא יחזור אלינו לקיבוץ. אנחנו נעזור לשקם אותו כמה שאנחנו יכולים, החברים ובני המשפחה איתם הוא גדל".

מנבר השתחרר היום מהכלא לאחר שריצה מרבית מעונשו. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי המדינה אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם.

מנבר הורשע בשנת 1997 בעבירה של סיוע למדינת אויב בישראל ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, לאחר שמכר לאירן סודות ייצור גז עצבים וגז חרדל, ואף סיפק לה את הציוד הנדרש, בתמורה ל-16 מיליון דולר. הוא נדון ל-16 שנות מאסר.

עוד על משפטו של נחום מנבר
לאחר 14.5 שנה: נחום מנבר השתחרר מהכלא
ראש השב"כ לשעבר: "לשחרר את נחום מנבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully