וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר ביפו: מסעדה הוצתה, כתובות רוססו

אלמונים הציתו את מסעדת אבו אל-עבד ביפו וריססו עליה כתובות גרפיטי בהן נכתב "כהנא צדק". מדובר באירוע "תג מחיר" השני בעיר בחודש האחרון, לאחר שבפעם שעברה הושחתו קברים במקום

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

לאחר השחתת בית הקברות ביפו לפני כחודש, חשד לפעולת 'תג מחיר' במסעדה בעיר: מסעדת "אבו אל-עבד" ברחוב יפת ביפו הוצתה ומחוץ למסעדה רוססו כתובות "כהנא צדק", ו-"תג מחיר". חלקים מהמטבח נשרפו, כמו גם שולחנות האוכל. ביפו טוענים כי מדובר בעליית מדרגה ובניסיון של יהודים קיצוניים לפגוע בעסקים בעיר. משטרת מרחב יפתח פתחה בחקירה.

עוד על אירועי "תג מחיר"
שוב "תג מחיר" בירושלים: עצי זית נכרתו בבית צפאפא
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
אחרי הקברים ביפו: כתובות "מוות לערבים" גם בבת ים

"אתמול סגרתי את המסעדה בסביבות 23:30 בלילה", סיפר לוואלה! חדשות ג'רי סאבא, אחד ממנהלי המסעדה. "היום הגעתי בשמונה בבוקר, פתחתי את המסעדה וראיתי שהמקום נשרף בחלקו. כשהגעתי עוד הייתה אש קטנה שכיביתי אותה בעזרת מים. לאחר מכן ראיתי שרוססו כתובות 'תג מחיר' ו-'כהנא צדק' מתחת לחלון שנפרץ". המשטרה הגיעה למקום וגבתה עדויות.

"יפו תמיד הייתה אי של שפיות", הוסיף סאבא. "חיינו בשלום יחד יהודים, מוסלמים, נוצרים. יש כנראה אנשים שלא רוצים שהאחווה הזו והדו קיום הזה יישארו והם מנסים לפגוע בעסקים. זו עליית מדרגה מסוכנת. בפעם שעברה הושחת בית קברות ועכשיו פוגעים בעסקים. גם כשפגעו בבית הקברות, העסקים נפגעו. אך עכשיו פוגעים ישירות בעסקים. אני בטוח שרוב האנשים רוצים שהדו-קיום ישוב והשפיות תחזור".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה בתגובה למעשים הבוקר ביפו, כי "האזרח הערבי חש מאוים. אם הממסד אינו מעניש על פעולות גזעניות הוא רק מחזק אותן. המעבר ממקרה בודד למגמה מצביע על אזלת ידה של המשטרה בכל הקשור בטיפול והרתעה. אנו דורשים חקירה מעמיקה, חשיפה והענשה של הקבוצות הגזעניות הפועלות בישראל. אי הענשתן משמע תמיכה וגיבוי ממסדי לאלימות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully