וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיומים על אונסק"ו, הפלסטינים אופטימיים

ניר יהב

31.10.2011 / 10:34

בוושינגטון אמרו כי יעצרו את המימון לסוכנות האו"ם, ובישראל הצהירו כי מדובר בפרובוקציה חד-צדדית. לקראת ההצבעה בצהריים, ברשות הפלסטינית בטוחים: "נזכה לרוב - ונתקבל לארגון"

בשעה 13:00 תצביע היום (שני) האסיפה הכללית של ארגון המדע והתרבות של האו"ם, אונסק"ו, על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה לארגון. על אף מאמצים דיפלומטיים רחבים מצד ישראל וארצות הברית למנוע את הבקשה, נראה כי הרשות הפלסטינית תזכה לרוב של שני שלישים לפחות מ-193 הקולות, בהצבעה שתיערך במטה אונסק"ו בפריז.


כותרות אחרונות בנושא
גדעון סער לאונסק"ו: לא מתפקידכם להכריז על מדינות
מועצת הארגון המליצה: לקבל את הפלסטינים לאונסק"ו
קלינטון לאונסק"ו: "שקלו שוב" את הבקשה הפלסטינית

שוטרי מג"ב במערת המכפלה. רויטרס
האם מערכת המכפלה תוכר כאתר מורשת פלסטיני? מתיחות - ואופטימיות לקראת ההצבעה היום/רויטרס

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, אמר כי נפגש כמה פעמים עם מזכ"ל אונסק"ו ועם כמה שרי חוץ של המדינות החברות בארגון, כמו גם עם שגרירים ושליחים שונים. "אנו נחושים להמשיך במהלך שלנו, שבסופו פלסטין תתקבל כחברה מלאה במוסדות האו"ם. אנו דוחים את כל הפניות והבקשות לדחות את המהלך", הצהיר. הוא הוסיף כי הוא "אופטימי" לקראת ההצבעה באסיפה הכללית של אונסק"ו בצהריים. "אני מקווה שנזכה בחברות ונצטרף לאונסק"ו", אמר. "אנו לא רוצים שיהיו הפתעות ברגע האחרון. אם אכן נקבל את מספר הקולות הדרוש, הדבר יסייע לנו במאמצינו להתקבל כחברים באו"ם. מאלכי אמר כי הרשות תמשיך במאמצים להתקבל לאונסק"ו למרות איומים שנשמעו מוושינגטון להפסיק את הזרמת התקציב לארגון כולו.

בישראל הזהירו את אונסק"ו: זה לא תפקידכם להכיר במדינות

הוועד המנהל של אונסק"ו כבר המליץ בתחילת החודש שעבר לאשר את הבקשה הפלסטינית. הרשות, שכיום מוגדרת במעמד של משקיפה בארגון, זקוקה לרוב של שני שלישים מחברות הארגון על מנת שבקשתה תאושר. במשרד החוץ תקפו את המהלך הפלסטיני באונסק"ו והדגישו כי "מהלכים חד-צדדיים מכניסים מקלות למשא ומתן", וטענו כי הדבר מכשיל את מתווה הקוורטט לחידוש התהליך המדיני. שר החינוך, גדעון סער, בא בסוף השבוע לוועידה הכללית של הארגון בפריז, אמר לנציגי החברות בארגון כי אם תתקבל החלטה לקבל את בקשת החברות המלאה של הפלסטינים, הדבר יהיה מנוגד למנדט של אונסק"ו, יהווה שיא של פוליטיזציה בארגון ויפגע בו". הוא טען כי "אין זה מתפקידו של אונסק"ו להחליט על הקמת מדינות חדשות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully