וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במגזר: "לא נשיר את ההמנון. אם צריך, לא נשחק בנבחרת"

30.10.2011 / 18:58

שחקנים ערבים בכירים יוצאים נגד הצעת החוק של ח"כ בן ארי. שחקן האולימפית, מרואן קבהא: "ערבי לא משקיע פחות מיהודי"

"לא נשיר את ההמנון בשום פנים ואופן, גם אם מדינת ישראל תחייב אותנו לעשות זאת. אני מרגיש מספיק בטוח כדי לדבר בשם חברי למגזר: שחקנים ערבים ומוסלמים לא ישירו את ההמנון כל עוד לא מוזכרות בו מילים על ערבים ועל הערכים שלנו. אם ישנו את ההמנון, זה כבר סיפור אחר. מה נעשה אם יחייבו אותנו? אם צריך לא נשחק בנבחרת".

כך תוקפים הערב (ראשון) מספר שחקנים ערבים בכירים מליגת העל את הצעת החוק של חבר הכנסת ד"ר מיכאל בר ארי, לפיה כל שחקן בנבחרת ישראל יהיה חייב לשיר את ההמנון הלאומי ולחתום על הצהרת נאמנות למדינה. כזכור, בהצעת החוק שלו כתב בן ארי בין היתר: "ההצעה נולדה בעקבות ההצטרפות של שחקנים מוכשרים בני מיעוטים וכאלה שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית לנבחרות ישראל השונות ומשתתפים בתחרויות בינלאומיות בהן מייצגים את מדינת ישראל".

קשר מכבי פתח תקוה ושחקן הנבחרת האולימפית, מרואן קבהא, אמר לוואלה! ספורט: "אסור לערב פוליטיקה בספורט. אם הצעת החוק תעבור זה יפגע בדו קיום, בספורט ובתהליך השלום שכולם מייחלים לו. שחקנים ערבים נתנו את כל הנשמה שלהם לנבחרת והבקיעו שערים חשובים. עבאס סואן וואליד באדיר הם דוגמא טובה. הם נותנים את הנשמה לא פחות משחקן יהודי".

"איך אפשר לחתום על הצהרת נאמנות למדינה אם חלק מאיתנו לא מזוהה עם הערכים היהודים שלכם?", אמר שחקן ערבי בכיר מליגת העל, שנאסר עליו להתראיין. "דיברתי עם שחקנים אחרים וכולם באותה דעה. אנשים שכחו כנראה מה השחקנים הערביים תרמו לנבחרת". שחקן אחר אמר: "אף אחד לא יוכל להכריח אותנו לעשות משהו שאנחנו לא מאמינים בו. ההצעה מטופשת וכנראה נועדה כדי להכעיס. היא תגרום להגברת תחושת השנאה בין יהודים וערבים".

גם יושב ראש איגוד הכדורסל, שי שני, הגיב בחריפות להצעת החוק ואמר בהודעה רשמית של האיגוד: "שחקני נבחרות ישראל לא צריכים להוכיח את נאמנותם לח"כ כזה או אחר. הספורט הוא גורם מלכד ומתקיים ללא הבדל צבע, דת, גזע או לאום. איגוד הכדורסל גאה על כך שקפטנית נבחרת הקדטיות היא אזרחית נאמנה, אך איננה יהודייה. מעולם לא בדקנו את דתו של שחקן או שחקנית כאלה או אחרים ואין בכוונתנו לעשות זאת בעתיד".

בן ארי דורש מהשחקנים הערבים להצהיר נאמנות למדינה

האם בקרוב לשחקנים הערבים יהיה רוב בנבחרת ישראל?

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully