וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בהודו: ישראלית נעצרה כשברשותה תחמושת

שירה גינוסר

30.10.2011 / 14:49

לפי הדיווחים בהודו, נורית טוקר, בת 23, סיפרה בחקירתה כי החזיקה את התחמושת כ"מזכרת". אביה קובי: "שוחחתי איתה, מדובר בשני כדורים שנשארו בתיק לאחר שחרורה מצה"ל לפני שבועיים"

שוב זה קורה: נורית טוקר, צעירה ישראלית בת 23, נעצרה בשדה התעופה בעיר מומבאי שבהודו כשברשותה שתי מחסניות מלאות בכדורים - כך מדווחים כמה כלי תקשורת בהודו. לפי הדיווחים, טוקר נלקחה לבידוק ביטחוני בשדה התעופה הבינלאומי "צ'הטרפאטי שיבאג'י", ובחפציה התגלו המחסניות. בעקבות זאת, נעצרה והועברה לידי המשטרה, משם נמסר כי "החקירה נמשכת". ממשרד החוץ נמסר כי במשרד "מכירים את הדיווחים בתקשורת ההודית".

אביה של הצעירה, קובי טוקר, אמר לוואלה! חדשות כי שוחח עם הצעירה ומצבה סביר. "נורית השתחררה לפני שבועיים ונסעה למזרח שבוע לאחר השחרור. היא היתה אמורה לעשות חנייה של יום אחד בהודו וביום שישי כבר להגיע לנפאל. בהודו מצאו שני כדורים בתיק שלה - מדובר בתיק שנשאר לה מהצבא. אנחנו בקשר עם משרד החוץ ואני מקווה שזה יפתר בקרוב".

מהדיווחים בהודו עולה גרסה מעט שונה, לפיה הצעירה, שטיילה עם חבריה בהודו, הייתה אמורה להמריא משדה התעופה בטיסה לקטמנדו שבנפאל. לפי כמה מהדיווחים, היא הסבירה לאנשי הביטחון כי לא התכוונה לעשות כל שימוש במחסניות, וכי הן מהוות "מזכרת מהשירות הצבאי". לפי דיווח אחר, היא הסבירה כי את המחסניות קיבלה כמזכרת מאביה.

בשנים האחרונות היו כמה מקרים של ישראלים שנעצרו בהודו עם תחמושת חיה. בינואר 2006 נעצר בשדה התעופה של מדינת קראלה מדריך הטיולים גילי חסקין לאחר שבתיקו נמצא כדור אקדח בודד. הוא שוחרר בערבות ובהמשך חזר לארץ. בספטמבר באותה שנה נעצרה נועה חביב, בת 29 מירושלים, עם מחסנית אקדח בתיקה בשדה התעופה של מומביי. היא טענה בחקירתה כי המחסנית הייתה שייכת לאחיה ונותרה בתיק בטעות. היא שוחרר בערבות כעבור שבוע, ומקץ חודשיים שבה לארץ לאחר שהתיק נסגר. במאי 2009 אירע מקרה דומה, גם כן בשדה התעופה של מומביי, כשנתן מגר, איש עסקים תושב ירושלים שנחת בעיר למטרת עסקים, נעצר עם מחסנית בתיקו.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully