וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וטרינרים מזהירים מקניית בשר שגודל ללא פיקוח

אריאל נוי

30.10.2011 / 13:57

על הרקע החרמות שמטיל הציבור על תאגידי מזון כאלו ואחרים, חוששים בארגון הרופאים הוטרינריים כי גורמים בלתי מורשים ינצלו את ההזדמנות, וימכרו מוצרי מזון מן החי שגודל ללא פיקוח

בארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות מביעים חשש לפיו העלייה בביקוש למוצרי מזון בעלות נמוכה, שהתעוררה עם גל המחאה החברתית, תוביל להתגברות הניסיון לשווק מוצרי מזון מוזלים מן החי, שאינם נתונים תחת פיקוח. בארגון נערכים להגברת הפיקוח על מוצרי מזון מהחי, כגון דגים, ביצים, בשר ועופות.

הביקורת השוטפת על מוצרי מזון מהחי ואבטחת איכותם היא תחום אחריותו של ארגון הרופאים הוטרינריים. יושב ראש הארגון, ד"ר זוהר דבורקין, מסביר כי "קיים חשש אמיתי שגורמים בלתי מורשים ינסו לנצל את החרם על יצרנים שונים ועל רשתות השיווק, ולהחדיר לשוק מוצרי מזון מהחי במחירים נמוכים". לדבריו, מדובר במפגע בריאותי פוטנציאלי, שכן "אלו לא עברו פיקוח וטרינרי, וקיים חשש שיוצרו ואוחסנו בתנאים בלתי-ראויים, ועל כן עלולים להוות סכנה בריאותית חמורה לציבור".

בחודש פברואר האחרון נמצאו במחסן בטייבה כ-4.5 טון של בשר, שהגיע, ככל הנראה, משטחי הגדה המערבית. בשר זה, שגודל ונשחט ללא פיקוח, עשוי היה להיות רעיל במידה והיה מגיע לתפוצה נרחבת.

לפי מאמר שפורסם במגזין דה-מרקר ביוני האחרון, עוד לפני שהחלה מחאת האוהלים, מוצרים רבים בישראל יקרים משמעותית ממוצרים זהים הנמכרים במדינות אחרות בעולם, ושוק הבשר אינו שונה בכך. יתרה מכך, עקב השחיטה הכשרה, עלות הבשר מתייקרת באופן משמעותי.

עוד באותו נושא
לא רק החלב: המחירים בישראל - מהגבוהים בעולם
דעה: התודעה האזרחית החדשה
עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully