וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע אדום, אור ירוק

צביקה פוגל

30.10.2011 / 7:38

בעוד שחמאס צריך "לזגזג" בין תפקידו כממשל אזרחי לארגון צבאי, הג'יהאד חופשי לעשות ככל העולה על רוחו ולחמם את הגזרה הדרומית. צביקה פוגל מצדד בפעולה צבאית שתשיב את יכולת ההרתעה

רקטת הגראד שהפרה בשבוע שעבר את "פסטיבל שליט" הייתה הסימן הראשון לחזרה לשגרת החיים הלא נורמלית שהפכה מנת חלקם של יישובי "עוטף עזה", אלא שהפעם היא הפרה את שגרת חייהם של יישובים שלא היו מורגלים להיות בקו האש. הג'יהאד האיסלמי לא ירה את הרקטה בטעות. הייתה לג'יהאד כוונה להוכיח כי הוא מסוגל להכניס למקלטים ולפניקה יישובים בעומק שטחה של מדינת ישראל. לא זו בלבד, לג'יהאד הייתה כוונה להוכיח לארגוני הטרור כי הוא ארגון עצמאי שאינו כפוף לחמאס, אלא כשהאינטרס הפנימי גובר על הצורך המטורף לפגוע בישראלים.

עליית מפלס המוטיבציה לחטיפות חיילים, שבא לידי ביטוי בארוע צפונית לאילת, ורשם שיאים חדשים לאחר עסקת שליט כשהוא מלווה בעידוד פרסים כספיים, יחד עם ירי רקטת הגראד לטבורה של המדינה חייב את ישראל לא רק להגיב לפרובוקציה אלא גם ליזום, לערער את ביטחונו של הג'יהאד ולקבוע דפוסי מדיניות חדשים לשגרת הטרור, לאיום החטיפות. תקיפת חוליית יורי הרקטות שהיו מלווים באנשי "פס הייצור" בשבת הייתה הזדמנות שאסור להחמיץ, אלא שתקיפה זו צריכה להיות מלווה בנכונות ובנחישות לפעולות נוספות, אם לא כדי להשיב את השקט לאזור אז לפחות כדי לעצור את ההתדרדרות באיבוד ההרתעה.

רק לחמאס יש מה להפסיד

הזגזוג של חמאס בין מוקדי הכוח השונים ידוע ומוכר. כדי להמשיך ולשרוד כארגון צבאי וכממשל אזרחי אין לו ברירה אחרת, אלא לדלג בין האינטרסים המצריים מחד, לצרכים של ארגוני הטרור החיים בצילו ברצועת עזה מאידך. זו הסיבה שחמאס דאג לשקט מוחלט לפני ביצוע עסקת שליט וזו הסיבה שהג'יהאד האיסלמי יכול להתעצם ולפעול באופן ישיר נגד ישראל. ברצועת עזה, רק לחמאס יש מה להפסיד, כל הארגונים האחרים טפילים על גבה של האוכלוסיה הפלסטינית והפת"ח כבר הפסיד שם הכל. חמאס יודע ומבין כי הוא לא יוכל לעמוד במהפכת "אביב ערבי" ולכן הוא הרבה יותר לחיץ משהיה בעבר הלא רחוק.

הפסקת האש הצפויה לחתום את ארועי סוף השבוע תוסיף שמן למדורה ששורפת את מרכיב ההרתעה הישראלית. אם לא יובהר לאלתר לחמאס כי שחרור יתרת האסירים מעסקת שליט מותנה בריסון כל פעולות האיבה הטרוריסטיות מתוך רצועת עזה ומסיני, תתגבר האנרכיה ברצועה ותגרור אותנו לפעולת תגובה. יחד עם זאת ובמקביל, אם חפצי חיים אנחנו, ממשלת ישראל חייבת להנחות את צה"ל להיות מוכן לפעולה קרקעית שתכליתה חיסול איום הטרור והשבת שגרת חיים נורמאלית לתושביה. רק כך תחזיר לעצמה ישראל את היוזמה ואת יכולת ההרתעה לא רק אל מול חמאס, אלא גם אל מול החיזבאללה, הצופה בנו כל העת ומחכה להזדמנות שלו לרשום הישג כלשהו על דפי ההיסטוריה. הפעלת כוח מתונה ("עופרת יצוקה 2") בעת הזו תמנע את הצורך להגרר למלחמה כוללת דוגמת "מלחמת לבנון השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully