וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

298,400 סטודנטים יפתחו היום את שנת הלימודים

קובי דוד

30.10.2011 / 7:52

כ-230 אלף סטודנטים ילמדו השנה לתואר ראשון, כאשר כ-55,800 מהם יחלו היום את שנה א'. בעקבות ההסלמה בדרום, הושבתו הלימודים במסודות החינוך באזור. הסגל הזוטר לא יופיע ללימודים

שנת הלימודים האקדמית תשע"ב תיפתח הבוקר (ראשון) רשמית במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ. במסגרתה צפויים ללמוד השנה כ-298,400 סטודנטים לקראת תואר אקדמי בכל המוסדות להשכלה גבוהה, מהם כ-230,000 סטודנטים לתואר ראשון. מבין כלל הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות, כ-64% מהם צפויים ללמוד במכללות האקדמיות השונות וכ-36% בקמפוסים הראשיים של האוניברסיטאות.

עם זאת, על פי הנחיית הרמטכ"ל וראשי הרשויות בדרום, הלימודים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, במכללת ספיר ובמכללה האקדמית אשקלון לא ייפתחו היום כצפוי, זאת בעקבות ההסלמה בירי הרקטות לעבר ישראל ביממה האחרונה. ראשי הרשויות בבאר שבע, אשדוד וגן יבנה החליטו להשבית את הלימודים במוסדות החינוך בשטחם, ועל כן גם הלימודים בבן גוריון יושבתו.

כ-55,800 סטודנטים צפויים להתחיל השנה את השנה הראשונה ללימודיהם באחד המוסדות להשכלה גבוהה, דבר המצביע על גידול של 1.4% ביחס לשנת הלימודים הקודמת. מספר הסטודנטים החדשים באוניברסיטאות ינוע סביב 23,100, זאת בדומה למספרם בתשע"א. הבשורה המשמחת שתיושם לדרך החל משנת הלימודים הנוכחית היא תקצוב נוסף בסך 90 מיליון שקלים לחמש השנים הבאות, לטובת פיתוח המחקר ועידוד אנשי הסגל האקדמי במכללות האקדמיות הציבוריות, על מנת לעסוק בפעילות מחקרית. ההסכם שנחתם השנה עם הות"ת (הוועדה לתקצוב ותכנון במועצה להשכלה גבוהה) ומשרד האוצר שואף לאפשר מענה הולם והתחלתי להתפתחותן של המכללות הציבוריות.

9,300 אנשי הסגל הזוטר לא יופיעו ליום הלימודים הראשון

יו"ר ועד ראשי המכללות ונשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל, פרופ' עליזה שנהר, התייחסה לבשורה. "זוהי ראשיתה של דרך חדשה, המצביעה על חשיבותן האקדמית והמחקרית של המכללות האקדמיות הציבוריות בשדה ההשכלה הגבוהה בישראל", אמרה, "נדרשת גמישות ניהולית, שתאפשר למכללות האקדמיות לגייס סגל איכותי צעיר ובכיר באמצעות חוזים אישיים ותנאים מיטביים".

שר החינוך, גדעון סער, אמר לקראת שנת הלימודים החדשה כי "השנה יוגדלו תקציבי המוסדות להשכלה גבוהה ויוכפל תקציב קרן הסיוע לסטודנטים". לדבריו, תקציב הקרן לסיוע לסטודנטים יוכפל השנה מ -51 מיליון שקל בשנת תשע"א ל-101 מיליון שקל בשנת תשע"ב. עוד הוסיף סער כי "תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה יגדל השנה בכ-360 מיליון שקל. על פי החלוקה, תקציב האוניברסיטאות יעמוד על 5.6 מיליארד שקל, המכללות על 1.15 מיליארד והאוניברסיטה הפתוחה על 182 מיליון שקל".

במקביל לפתיחת שנת הלימודים, הודיעו חברי הסגל האקדמי הזוטר, הכולל 9,300 אנשי אקדמיה מחוסרי תקנים, כי הם אינם מתכננים להגיע ליום הלימודים הראשון. זאת בזמן שהסגל האקדמי הבכיר, המונה כ-4,500 אנשי סגל, יתחיל את הלימודים כסדרם. יש לציין כי שביתת הסגל האקדמי הזוטר בחמשת האוניברסיטאות תל אביב, חיפה, בן גוריון שבנגב, העברית בירושלים ובר אילן, תגרור ביטול קורסים, הרצאות פרונטליות ופעילויות מעבדה.

בתחילת השבוע ייפתח שוב מסע ההידברות בין נציגי הסגל האקדמי הזוטר לבין ועד ראשי האוניברסיטאות במטרה להבטיח את המשך קיום הלימודים הרגיל של אנשי הסגל האקדמי הזוטר בהתאם לתנאי השכר אותם הם דורשים. במקביל יגיע היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחנוך את הפקולטה לרפואה בצפת, שתפתח את השנה עם 130 סטודנטים חדשים מכל רחבי הארץ.

עוד בנושא:
ממשיכים להעדיף את המכללות
כללים בסיסיים לסטודנט המתחיל
סטודנטים ממלצרים: כיצד משלבים בין בית הקפה לתואר הראשון?

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully