וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחה לליברמן: בוסניה לא תתמוך במהלך הפלסטיני

טל שלו, כתבתנו המדינית

28.10.2011 / 23:50

שר החוץ נפגש בסרייבו עם ראש ממשלת סרפסקה, אחד מ-3 ראשי הממשלה בבוסניה, שאמר לו כי ישראל יכולה "להיות רגועה" כי המחוז שלו יתנגד למהלך, מה שמבטיח כי בוסניה לא תוכל להצביע בעד

בוסניה-הרצגובינה לא תצביע בעד בקשת החברות הפלסטינית במועצת הביטחון, כך מסתמן בתום יומיים של פגישות מדיניות שערך שר החוץ, אביגדור ליברמן, בסרייבו. בפגישה שקיים היום (שישי) ליברמן עם ראש ממשלת סרפסקה, זליקו קומסיץ', הבטיח לו קומסיץ' כי ישראל יכולה "להיות רגועה" ולסמוך על כך שהמחוז שלו יתנגד לבקשה הפלסטינית. יצוין, כי לפי החוקה הבוסנית, שלושת חברי הנשיאות – הסרבי, הבוסני והקרואטי חייבים להסכים על החלטות הנוגעות לאופי הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, ולכן הבטחת ראש ממשלת סרפסקה מבטיחה כי בוסניה-הרצגובינה לא תוכל להצביע בעד המהלך הפלסטיני.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
אבו מאזן: מוכן להכריז בכנסת על סיום הסכסוך
סער לאונסק”ו: לא מתפקידכם להקים מדינות חדשות
ישראל לאו”ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תשא באחריות

לפי מבנה המשטר הבוסני, שלושת חברי הנשיאות המייצגים את הבוסנים, הסרבים והקרואטים חייבים להסכים על הצבעות באו"ם, ואם אין הסכמה מלאה עליהם להימנע. בפגישתו עם קומסיץ' הסביר לו ליברמן את התקדים הבינלאומי שהמהלך במועצת הביטחון עשוי ליצור והצביע על ההשלכות שעשויות להיות לכך במקרה של מדינות אחרות המבקשות להכיר בעצמאותן, דוגמת קוסובו, שהכריזה על עצמאות בשנת 2008, חרף וטו שהטילה על כך רוסיה במועצת הביטחון.

קומסיץ' הבהיר לליברמן שבוסניה תומכת בפתרון של משא ומתן ישיר ולכן ישראל יכולה להיות רגועה שההחלטה לא תתקבל. לדבריו, ההחלטה "סופית ומוחלטת". חשוב לציין, כי הבוסנים, המהווים כמחצית מכלל האוכלוסייה בבוסניה-הרצגובינה, הינם מוסלמים ולכן הביעו תמיכה במהלך הפלסטיני. עם זאת, נראה כי החלטתו הנחרצת של ראש הממשלה הקרואטי, קומסיץ', תמנע מהמדינה להצביע בעד ההכרה החד-צדדית.

הבטחתו של קומסיץ' מחזקת את ההערכות הגוברות במשרד החוץ לפיהן הפלסטינים לא יצליחו להשיג את הרוב הדרוש לאישור בקשתם במועצת הביטחון, הגוף הפוליטי באו"ם שמכריז על מדינות חדשות. בינתיים, הפלסטינים ממשיכים בניסיון לקבל הכרה בינלאומית, ויגישו ל-193 המדינות החברות באונסק"ו את בקשתם להתקבל כחברים מלאים בארגון, כל זאת על רקע איום אמריקאי להפסיק את מימון הארגון באם הבקשה תתקבל.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully