וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול מנצ'קין: גזע חתולים קצרי רגליים

אביה פרי

28.10.2011 / 10:58

גזע חתולי המנצ'קין הוא תוצאה של מוטציה - החתול הנושא את גן כלבי התחש הוא קצר רגליים, אך לא פחות אתלטי מכל חתול אחר. מי הייתם רוצים שיילך אחריכם הביתה על רגליו הקצרצרות?

מנצ'קין הוא גזע חתולים שנוצר כמוטציה גנטית שיצרה חתול עם רגליים קצרות באופן חריג. עם זאת, קוצר רגליהם של חתולי המנצ'קין לא גורע מן היכולות האתלטיות שלהם ולא מונע מהם לקפוץ לגבהים ולרוץ במהירות.

הגן האחראי לרגליהם הקצרות הוא אותו גן האחראי על רגליים קצרות גם אצל כלבי תחש, כלבי באסט וכלבי קורגי וולשי – אך לעומתם, חתולי המנצ'קין אינם סובלים מבעיות בעמוד השדרה הקשורים בדרך כלל בגן זה.

במהלך ההיסטוריה נצפו חתולים קצרי רגליים ברחבי העולם. הגזע תועד לראשונה רק ב-1964, אולם לא הייתה כל תכנית רבייה. ב-1983, לאחר שמורה בלואיזיאנה מצאה שתי חתולות בהריון, אימצה אותן וגילתה שאחת מהן המליטה שגר שכולו חלתולים קצרי רגליים, הגזע חזר למודעות מחדש. ב-1991 הוא הוצג בפני הציבור במסגרת תערוכת חתולים שערך ה-TICA ('איגוד החתולים הבינלאומי') במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. TICA גם החליטו על תכנית רבייה לשימור הגזע.

המנצ'קין שוקל בדרך כלל בין שלושה לארבעה קילוגרמים, והזכרים גדולים מעט יותר מהנקבות. עמוד השדרה שלהם בנוי כך שיש עליה קלה מהכתף אל הישבן.

באופן כללי, המנצ'קינים נחשבים לחתולים בריאים, שסובלים בעיקר מן המחלות שמאפיינות חתולים גזעיים באופן כללי ולא נושאים מחלות של הגזע הספציפי.

המנצ'קין התקבל כגזע מוכר רק ב-TICA ולא התקבל ב-CFA ('איגוד רישום גזעי חתולים') ולכן הוא מוגדר כחתול רגיל עם רגליים קצרות.

המנצ'קינים הם חתולים פעילים בריצה, במרדף וידועים ב"ישיבת הארנבת" שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully