וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אבו מאזן מאיים לעזוב? זו ברכה, לא איום"

טל שלו, כתבתנו המדינית

24.10.2011 / 16:02

שר החוץ התייחס לקיפאון המדיני מול הפלסטינים, ואמר כי "אבו מאזן הוא המכשול האמיתי למשא ומתן". לדבריו, "הוא ראה את גורלם של קדאפי, מובארק ובן עלי - והוא חושב על עצמו"

"אבו מאזן הוא המכשול האמיתי למשא ומתן" - כך אמר היום (שני) שר החוץ, אביגדור ליברמן, בהתייחסו לקיפאון במשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. בתדרוך כתבים בירושלים הוסיף שר החוץ כי "האיום של אבו מאזן להחזיר את המפתחות הוא לא איום, זו ברכה. הלוואי שיעשה את זה בסוף - מי שלא יבוא במקומו יהיה יותר טוב כרגע". בהתייחס לאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית הטיל שר החוץ ספק ביכולתם של הפלסטינים לנהל מדינה עצמאית ולערוב לביטחונה של ישראל: "השאלה הבסיסית היא מה יקרה כשהפלסטינים יקבלו עצמאות. מי נותן לנו ערבויות שלא נראה קאסמים מקלקיליה, זו השאלה המרכזית שלא קיבלתי עליה שום תשובה ואין לי שום ביטחון או יסוד להניח שזה לא יקרה". לדבריו, הוא יהיה מוכן להגיע להסדר ברגע שיובטח "לא 'שלום עכשיו', אלא שלום לדורות. כרגע כל מה שאני רואה זה בדיוק הפוך. אין לי ספק שברגע שהפלסטינים יקבלו את מלוא האחריות הביטחונית והמדינית על יהודה ושומרון תוך שנה נראה קאסמים על כפר סבא ועל הרצליה".

מסכימים עם שר החוץ? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אביגדור ליברמן- הרמת כוסית ישראל ביתנו, ספטמבר 2011. מגד גוזני
"הוא מאיים לעזוב? זה לא איום, זו ברכה"/מגד גוזני

השר ליברמן תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית והאשימו כי הוא אינו דואג לאינטרסים של העם הפלסטיני. "מה שחשוב לו זה מקומו בהיסטוריה, כמי שהקים מדינה פלסטינית והביא לפיוס פנים פלסטיני", אמר ליברמן, "ואיך יבלה את שארית חייו בביטחון וברווחה". לדברי השר, אבו מאזן "ראה את גורלם של כל חבריו הקרובים - קדאפי, בן עלי, מובארק (נשיאי לוב, טוניסיה ומצרים שהודחו – ט.ש.), וכנראה שהוא חושב קודם כל על עצמו. זה מאוד אנושי". ליברמן טען שהתנהגותו של אבו מאזן, הכוללת פעילות אנטי ישראלית בינלאומית וחד צדדית, מכשילה את הסיכוי להגיע להסדר והוסיף כי "אם אבו מאזן יתפטר אין ספק שהתהליך המדיני יתפוס תאוצה".

"לא נחנוק את ההתיישבות במו ידינו"

"יש לא מעט פלסטינים שלמדו במערב, והם אנשים משכילים עם ערכים מערביים שאיתם אפשר לדבר", אמר ליברמן. עוד הוסיף השר כי הוא תומך בהידברות עם הפלסטינים, אך ישראל ביצעה צעדים רבים, "לא פשוטים", כלפי הפלסטינים, הכוללים את ההכרה של ממשלת נתניהו בפתרון של שתי מדינות בנאום בר אילן, הקפאת הבנייה לעשרה חודשים, וקבלת הודעת הקוורטט על חידוש המשא ומתן. ליברמן תקף את התנאי הפלסטיני של הקפאת התנחלויות בתמורה לחזרה לשולחן המשא ומתן; והדגיש כי לא יסכים לשום מהלך של הקפאה: "זה בלתי אפשרי שאנחנו נחנוק את ההתיישבות היהודית במו ידינו. ההתיישבות היהודית מעולם לא הייתה מכשול לשלום. אנחנו חתמנו הסכמי שלום עם מצרים וגם עם ירדן וגם פינוי היישובים היהודיים מרצועת עזה לא הביא שום שלום אלא רק עוד קסאמים ופצצות מרגמה".

ליברמן התייחס גם לדיווחים על שחרורו האפשרי של הישראלי-אמריקאי העצור במצרים, אילן גרפל. השר ציין כי "אפשר רק לקוות שהוא ייצא לחופשי כמה שיותר מהר. היום ברור לכולם שהוא לא מרגל, לא סוכן, לא איש מוסד ולא איש CIA. לכן עצם המעצר שלו הוא דבר שמאוד לא נוח לנו, וצריך לקוות שהוא ייצא כמה שיותר מהר". באשר למעצרו של הישראלי האחר הכלוא במצרים, עודה תראבין, אמר ליברמן כי "דיברנו עליו כבר עשרות פעמים, אין שום סיבה להחזיק אותו במעצר".

שר החוץ התייחס גם לכוונות לפתוח מחדש את שערי השגרירות במצרים לאחר אירוע הפריצה שאירע בה בחודש שעבר, ואמר כי "אנחנו נמצאים בקשר עם שלטונות מצרים ואנחנו מנסים להגיע להסדר שיאפשר את פתיחת השגרירות וחזרת כל הסגל הדיפלומטי". ליברמן אישר כי משרד החוץ מחפש עבור השגרירות מבנה חלופי, אך הוסיף כי "ברור שהמצב במצרים אינו פשוט, אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום תוך מינימום סכנה לאנשים".

ליברמן התייחס גם לפרסומן הצפוי של מסקנות ועדת שמגר, שאמורות להמליץ על קביעת קריטריונים לניהול משא ומתן לפדיון שבויים ונעדרים, וציין כי הוא מתנגד לקביעת הקריטריונים האמורים."זו בריחה מאחריות. הממשלה נבחרה כדי למשול ולא כדי להקים ועדות, והנושא הזה הוא לגמרי עניין של מדיניות ומשילות של הממשלה. זו לא בחירת מנכ"ל לחברה ממשלתית. השר התייחס לשובו של החייל גלעד שליט, שלעסקה לשחרורו התנגד. "יש לברך על כך שגלעד שליט בבית", אמר ליברמן, "את הנימוקים שלי נתתי בפורומים האחרים, אבל באופו עקרוני אני נגד הידברות כלשהי עם ארגוני טרור. אנחנו צריכים לשחרר את החיילים שלנו ולא להחליף אותם".

עוד בנושא
הפנייה הפלסטינית לאו”ם: ההצבעה תיתכן בנובמבר
נתניהו: ”מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל תנאי”
ליברמן: לאמץ את הצעת הקוורטט ולחדש המשא ומתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully