וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 13% בתמותה מסרטן בעשור האחרון

אריאל נוי

24.10.2011 / 14:32

האגודה למלחמה בסרטן פרסמה נתונים עדכניים לגבי שיעורי התמותה מהמחלה בישראל. על פי הנתונים חלה מגמת ירידה בתמותה אך בקרב האוכלוסייה הערבית היתה דווקא עלייה

שבוע לפני מבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן הציגה היום (שני) ד"ר ליטל קינן-בוקר, מנהלת הרישום הלאומי לסרטן וסגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות נתונים עדכניים על מחלת הסרטן בישראל. על פי הנתונים, נרשמה ירידה של כ-13.2% בתמותה כתוצאה ממחלת הסרטן בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל. זאת לעומת עלייה בתמותה במגזר הערבי. מדי שנה מתגלים בישראל כ-350 מקרים חדשים של סרטן בקרב ילדים, נתון שנשאר יציב לאורך השנים.

מגמה הירידה בתמותה נרשמה בקרב שני המינים: בגברים ניכרת ירידה של 14.2% בתמותה במהלך העשור, ואילו בקרב הנשים היתה ירידה של 12.4%. בקרב גברים יהודים חלה ירידה של 17.1% בתמותה, לעומת ירידה של 13.8% בקרב הנשים. בקרב הגברים הערבים נרשמו שיעורי תמותה יציבים ואילו בקרב הנשים הערביות חלה עלייה של 13.2% בשיעור התמותה.

בקרב הגברים סוג הסרטן המביא לשיעורי התמותה הגבוהים ביותר הוא סרטן הריאה, וגם סרטן הערמונית, המעי הגס, כיס השתן והלימפומה מביאים לשיעורי תמותה גבוהים יחסית. מחלות אלה היוו למעלה מ- 50% מכלל מקרי הסרטן החדשים בגברים בשנת 2008. בקרב נשים נמצא סרטן השד במקום הראשון ברשימת גורמי המוות, אחריו ברשימה נמצאים המעי הגס, הריאה, בלוטת המגן וסרטן גוף הרחם.

יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אליעזר רובינזון, אמר לוואלה! חדשות כי זו "בשורה שיש ירידה בשיעור התמותה. הירידה נובעת משתי סיבות עיקריות; הסיבה הראשית היא מניעה הכוללת הימנעות מדברים שידוע שהם מסרטנים כמו חשיפה מוגזמת לשמש או עישון. הסיבה השנייה היא השינויים באורחות החיים כמו השמנה, פעילות גופנית וכדומה. כמו כן, כיום ישנן טכנולוגיות חדשות המאפשרות גילוי נגעים טרום-סרטניים וטיפול מוקדם בהם".

מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן , מירי זיו, התייחסה למחקר הדני שפורסם בימים האחרונים ובו לא נמצא קשר בין סרטן לשימוש בטלפונים סלולריים. "אין קשר סיבתי לפי המחקר, אך אנחנו מבהירים כי גם טלפון אלחוטי בבית פולט קרינה, לעתים במידה רבה מהטלפון הסלולרי". לדבריה, "במחקר לא התייחסו לאוכלוסיות סיכון. לכן, באגודה עדיין קוראים לעיקרון הזהירות שפרסם משרד הבריאות ובמיוחד עבור ילדים" .

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully