וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90% הצבעה בבחירות בטוניסיה, התוצאות - היום

24.10.2011 / 4:59

דריכות במדינה בה נערכות הבחירות הדמוקרטיות הראשונות אחרי מהפכות "האביב הערבי". מדיווחים ראשוניים עולה כי מפלגה מוסלמית מתונה מובילה, אך אף מפלגה לא צפויה לזכות ברוב מוחלט

כעשרה חודשים לאחר ההתקוממות שהציתה את אירועי "האביב הערבי" ברחבי המזרח התיכון, תקום הבוקר (שני) טוניסיה ליום מרגש במיוחד, שבמהלכו יתפרסמו תוצאות הבחירות שהתקיימו אתמול במדינה. שיעור ההצבעה בבחירות היה גבוה במיוחד - יותר מ-90%, מה שמראה יותר מכל את הנחישות של אזרחי המדינה לממש את שאיפתם למדינה דמוקרטית לאחר שנים של דיכוי, שתמו השנה עם הדחתו של הנשיא זין אל-עבדין בן עלי ששלט במדינה במשך 24 שנים.

ברחבי המדינה נרשמה התרגשות רבה כשתורים באורך מאות מטרים השתרכו בכניסה לקלפיות עוד משעות הבוקר המוקדמות. קארימה בן סאלם, בת 45, סיפרה בהתרגשות כי "זו הפעם הראשונה שאני מצביעה". "ביקשתי מילדיי שיכינו את ארוחת הצהריים בעצמם היום. היום אני לא בתפקיד. ליתר דיוק, אני היום אני מקיימת את חובתי כלפי המדינה", אמרה. הפרלמנט שייבחר בבחירות האלו יהיה למעשה פרלמנט זמני שיורכב מ-217 מושבים ויכהן כשנה בלבד. הפרלמנט יתבקש לכתוב חוקה חדשה למדינה, להקים ממשלת מעבר ולקבוע תאריכים לבחירות חדשות לפרלמנט ולנשיאות.

תחנת רדיו מקומית דיווחה הלילה כי עם השלמת ספירת הקולות בשתי ערים, נראה כי "א-נהדה", מפלגה איסלמית הנחשבת מתונה, היא המובילה במירוץ, לפני מפלגת השמאל החילונית "קונגרס הרפובליקה". עם זאת, אף מפלגה אינה צפויה לזכות ביותר מ-30% מהקולות, ובכל מקרה תידרש קואליציה של מספר מפלגות.

מנהיג "א-נהדה", ראשיד רנושי, ששהה בגלות בבריטניה ב-22 השנים האחרונות, הצהיר כי מפלגתו תכבד את זכויות הנשים, ולא תכפה קוד מוסרי דתי על אזרחי המדינה. עם זאת, הרעיון שמפלגה מוסלמית תנהיג את טוניסיה מעורר אי נוחות בקרב נתח משמעותי של אוכלוסיית המדינה, ששרר בה ממשל חילוני מאז קיבלה עצמאות מצרפת, ב-1956.

בשל מספר המצביעים הגבוה משמעותית מהצפוי, התוצאות הסופיות צפויות להתפרסם רק בהמשך היום. לתוצאות הבחירות בטוניסיה עשויה להיות השפעה על האזור כולו. בעלת בריתה של "א-נהדה", מפלגת "האחים המוסלמים" הצפויה להתחרות בבחירות המתקרבות במצרים, תוכל בוודאי לשאוב עידוד מהצלחתה של זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully