וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל חשוד בניהול רשת להברחת סמים ממצרים

הותר לפרסום: קצין בצה"ל שהיה אחראי על נושא הברחות הסמים בגבול מצרים, נעצר בחשד שניצל את תפקידו על מנת להעביר סמים מסוג אקסטזי, חשיש והרואין למוכרים בצפון ובמרכז

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: שי מכלוף, משטרת ישראל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב התיר בצהריים (ראשון) לפרסם כי קצין צה"ל בדרגת רב-סרן חשוד בניהול רשת להברחת סמים מסוג הרואין וחשיש ומכירתם באזור הצפון והמרכז. יחד עם הקצין נעצרו גם שמונה אזרחים ושוטר במשמר הגבול. בבית המשפט הוגשה הצהרת תובע נגד האזרחים ומחר צפויה להיות מוגשת הצהרת תובע נגד הקצין הצה"לי בבית דין צבאי בדרום.

תחילת הפרשה נחשפה ב-30 באוגוסט, אז נעצר אחד החשודים לבדיקה שגרתית של רכבו במחלף מסובים. בשל מצבו המכני של הרכב, הורו השוטרים על גרירתו. נהג הגרר שלקח את הרכב חשד שמישהו עוקב אחריו ודיווח על כך למשטרה. עם הגיעו לתחנת רמת גן, נבדק הרכב על ידי השוטרים ואלה מצאו בו 17 קילוגרמים חשיש ומעל ל-2,000 כדורי אקסטזי. במקביל, הבין נהג הרכב כי המשטרה מצאה את הסמים שהוסתרו במכוניתו, והסגיר את עצמו לידיהם.

לדברי המשטרה, בחקירתו של נהג הרכב החלה להיחשף רשת הברחת הסמים המסועפת. בעקבות החשדות שעלו, פתחו השוטרים בחקירה סמויה במסגרתה עקבו אחרי נתיב ההברחה מגבול מצרים לאזורי המרכז והצפון. לשם כך, הוקם חדר פיקוד מיוחד בבסיס רעות שבדרום והחקירה הועברה לטיפולם של שוטרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד.

במהלך החקירה עלה החשד כי בהברחות מעורב קצין בדרגה בכירה בצה"ל, המופקד במסגרת תפקידו על הברחות הסמים בגבול מצרים. על פי החשד, את הסמים שהיו נתפסים בגבול היה מחלק הקצין לשני חלקים: חלק אחד לקח לעצמו והעביר אותו לחשוד נוסף בפרשה, ואת החלק השני העביר לידי צה"ל.

על פי החשד, מזה חצי שנה סיפק הקצין לבלדרים סמים מסוג חשיש והרואין בעסקאות ששוויין מוערך בכשני מיליון שקלים. השוטרים המשיכו בחקירה בשיתוף המשטרה הצבאית, במסגרתה התחפשו השוטרים לחיילי מילואים והמתינו לביצוע מכירה של 50 קילוגרמים של חשיש אותה ביימו עבור החקירה.

"לא הופתעתי שהוא נעצר"

לאחר המתנה דרוכה, במוצאי ראש השנה יוצאת העסקה לדרך. בשעות הערב פגש הקצין חשוד נוסף בפרשה באחד מבסיסי הדרום והכניס אותו למשרדו. לאחר זמן קצר יצא החשוד כשבידיו שני תיקים גדולים והחל ללכת לכיוון שער הכניסה. החוקרים עצרו את החשוד באזור אשקלון, ובתיקים נמצאו הסמים שהונחו במיוחד עבור החקירה. במקביל, נכנס הקצין לבית הכנסת בבסיס לציין את צום גדליה. הבלשים הוציאו אותו מבית הכנסת והודיעו לו שהוא עצור. בכספת במשרדו נמצא ניילון עם שרידי הרואין ושמונה קילוגרמים נוספים של חשיש. מאוחר יותר נעצרו יתר החשודים בפרשה, בהם גם שוטר במשמר הגבול.

ראש מפלג התשאול בימ"ר תל אביב יוני חג'ג' אמר, כי "בשלב זה הקצין הבין את חומרת המצב ושיתף פעולה בחקירה. הוא סיפר שבחצי השנה האחרונה הוא נוהג להכניס את החשוד הנוסף לבסיס שם התבצעו לפחות ארבע עסקאות בשטח הבסיס בהיקף של 25 קילוגרם הרואין ו-150 קילוגרם חשיש שנמכרו לבלדר ב-30 אלף שקלים לקילוגרם הרואין ועשרת אלפים שקלים לקילוגרם חשיש. הקצין הפנה אותנו לכספים שנמצאים בין היתר בחשבון העובר ושב שלו, בכספת בביתו ואף במשרד בבסיס. העסקה האחרונה בפשיטה היא בסדר גודל של 600 אלף שקלים".

אחד הקצינים שמכיר באופן אישי את החשוד אמר כי מדובר בקצין שמילא תפקיד רגיש ביותר ביחידה בה הוא משרת ומכאן נבע האמון הרב שניתן בו. "אם החשדות נגדו נכונים, זוהי רעידת אדמה ויש לבצע בדק בית מקיף כדי לראות איך הדבר הזה קרה מבלי שאף אחד יידע על כך". הדעות לגבי הקצין חלוקות ויש קצינים שטוענים כי עוד בהיותו קצין בחטיבת חי"ר התעוררה כלפיו ביקורת על אופן המשמעת והתנהלותו כמפקד.

קצין בכיר בצה"ל שהיה מפקדו אמר לוואלה! חדשות, כי "לא נפלתי מהכיסא כשאמרו לי שהוא נעצר, אך כששמעתי שמדובר בסחר בסמים הייתי בהלם". יצויין כי קצינים מהיחידה בו הוא משרת מתחו עליו ביקורת חריפה בטענה כי צה"ל מבצע מלחמת חורמה נגד סחר בסמים והשימוש בסמים, ו"כשמדובר בקצין ברמתו, שעליו מוטלת אחריות כבדה – זוהי סטירה מצלצלת".

עו"ד קרן נהרי, פרקליטתו של נהג הרכב, שאצלו נתפסו לפי החשד הסמים, מסרה בתגובה כי "החשוד קשר עצמו כבר בחקירתו הראשונה לסמים שנמצאו ברכב, אך מכחיש כל קשר לקצין שחשוד בהעברת הסמים".

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס לפרשה שנחשפה ואמר, כי "מדובר בפרשה חמורה אשר נחשפה הודות לערנותם של גורמי המשטרה הצבאית אשר עוקבים אחריה מזה זמן רב". בנוגע למעורבות של הקצין אמר הרמטכ"ל, כי "מדובר בכשל ערכי וחמור". הרמטכ"ל אמר כי הוא סמוך ובטוח שחוקרי המשטרה הצבאית יעשו את עבודתם נאמנה לצורך העמדה לדין של הגורמים הרלוונטיים.

לפניות לכתבים: מור - mor.shimony@walla.com, אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully