וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי: בין קדאפי לעזה

ראובן ברקו

23.10.2011 / 7:05

גלגלות רבות של שליטי ערב נאספות בימים אלה בחיקה של גברת היסטוריה. בין הקרקפות התלויות ומתנדנדות באבזם חגורתה נמצאים כבר ראשיהם של סדאם חוסיין, בן לאדן, קדאפי, וצפוי להצטרף גם ראשו של בשאר אסד הסורי. גם גורלם של חוסני מוברק ושל עלי עבדאללה סאלח התימני אינו מובטח.

האופן האכזרי שבו חוסל קדאפי ואיך שגופתו חוללה ונגררה ברחובות על ידי האספסוף מטילים אור נוגה על שכונת מגורינו, שבה מחוסלים מדי יום עשרות אזרחים בתימן, הטורקים מפציצים למוות אזרחים כורדים בצפון עירק וחיילים סורים טובחים בבני עמם. איש בעולם אינו נוקף אצבע, למעט המעורבות הצינית של נאט"ו בחיסול הרודן הלובי, משיקולי כדאיות של נפט וגז למשמני אירופה ביום סגריר.

וראה זה פלא, בימים אלה ממש, מעשה של אבסורד, מתפרסם דו"ח מטעם האו"ם המלין דווקא על פגיעה ישראלית בזכויות האדם של הפלסטינים, שזה עתה שחררנו יותר מ-1,000 ממרצחיהם בעבור החייל שלנו גלעד שליט, אשר לא זכה אפילו לביקור אחד של הצלב האדום.

שכנינו הפלסטינים משתלבים בתרבות האזורית בדרכים שאינן נופלות מזו של האספסוף שחיסל את קדאפי. זכורים בהקשר זה למשל רועי מנחל עוז, שנגרר לעזה ועיניו נוקרו, הטבח האכזרי של החיילים ברמאללה, שריפת חייל ישראלי לכוד ברכבו למוות בג'באליה, שלא לדבר על מעשי הרצח הנוראים שביצעו הטרוריסטים המשוחררים, המתעקשים להיקרא שבויי מלחמה, באזרחים ישראלים חפים מפשע, בתינוקות בנשים ובזקנים.

אסטרטגיית הטרור של חמאס ואש"ף קרסה

עתה מוסיפים אמצעי התקשורת הפלסטיניים להפגין חגיגה של שמחה מהולה בתסכול ובנרגנות. "קול פלסטין" מראיין את הגיבורים המשוחררים המתגאים בשבירת גבו של האויב הציוני ומבטיחים חטיפות נוספות של ישראלים. אפילו האסיר הדרוזי המשוחרר מהגולן מתלהם כגיבור ומעז בלהט "האביב הערבי" להחציף ולנער חוצנו מבשאר אסד "שבגד בגולן". וחלק מערביי ישראל מזדהים כפלסטינים לאומיים ומוחים בתביעה לשחרר "גיבורים" נוספים.

מנהיגי הרשות מוסיפים למצוא פגמים בעסקת חמאס, קוראים לאחדות עמו ותובעים מישראל לשחרר אסירים נוספים. בשוך האבק מעסקת שליט צפות ועולות בקרב פלסטינים רבים שאלות נוקבות בשאלת כדאיות מחירה האמתי של העסקה. לדבריהם עלתה חטיפתו של שליט לפלסטינים ביותר מ-3,000 שהידים וכן בהרס תשתיות במיליוני דולרים. גם להם כואב והם לא אוהבים למות. על ישראל לזכור זאת בתכנוניה לקראת החטיפה הבאה.

אסטרטגיית הטרור של חמאס ושל אש"ף, שהייתה בנויה על "הפחדת היהודים והגירתם מהארץ", קרסה במסר ברור ששיגרו אליהם ילדיה, זקניה ונשיה של החברה הישראלית. דווקא אזרחים פגיעים אלה, ששימשו מטרה מכוונת לטרור הרצחני, הם שלחצו על ממשלת ישראל לשחרר את גלעד תמורת הרוצחים בהתריסם בכך באופן הברור ביותר: "לא מ-פ-ח-ד-ים". האם קלטו זאת בחמאס ובאש"ף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully