וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה באירופה לקראת פסגת גוש היורו

נדן פלדמן

21.10.2011 / 11:00

שרי האוצר של המדינות המשתתפות בפסגה ייפגשו היום בבריסל; פאריס עולה ב-0.7%; לונדון ב0.4%. הפרנק השווייצי מתחזק מול הדולר

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, על רקע האצת השיחות בין מנהיגי גוש היורו לקראת הפסגה שתיערך ביום ראשון בבריסל, בה צפויה להירשם התקדמות משמעותית בתוכנית לחילוץ היבשת ממשבר החובות.

לונדון עולה ב-0.4%, פרנקפורט מוסיפה לערכה 0.3% ופאריס מתחזקת ב-0.7%. היורו נחלש מול הדולר ונסחר בירידות של 0.3% לרמה של 1.3736 דולר ליורו. הפרנק השווייצי מתחזק מול הדולר ללא שינוי ברמה של 0.8907.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק נסחרים בעליות של 0.6% למחיר של 86.570 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים ללא שינוי במחיר של 109.8 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים בניו יורק בעליות של 1.1% למחיר של 1,629.4 דולר לאונקייה.

מנהיגי אירופה מאיצים את סבב השיחות בסוגיית פתרון משבר החובות של גוש היורו. נוסף על הפסגה המתוכננת להיערך בבריסל ביום ראשון הקרוב נקבעה פסגה נוספת ביום רביעי, לאחר שמנהיגי צרפת וגרמניה אמרו כי מקביליהם בגוש היורו יתבקשו לאשר בקרוב תוכנית "שאפתנית".

מרקל וסרקוזי נועדו כשעתיים שלשום, לאחר שנשיא צרפת טס באופן מפתיע לפרנקפורט לפגוש את קנצלרית גרמניה. מרקל שהתה במקום יחד עם בכירים נוספים בגוש היורו במסגרת אירוע הפרידה מנגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה.

ממשלות אירופה עשויות להקציב באופן מיידי סכום של כמיליארד יורו לטובת שיכוך משבר החובות, על מנת לעקוף את המבוי הסתום בין גרמניה וצרפת אשר כופה על גוש היורו המתנה של כשבוע נוסף עד לסיום שתי הפסגות המתוכננות, כך דווח הבוקר בבלומברג. שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו היום בצהריים בבריסל להכנת התשתית לקראת הפסגה שתיפתח בעיר מחרתיים.

נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, הביע אמש אופטימיות לגבי הסיכויים לכך שמנהיגי היבשת יצליחו להגיע בסוף השבוע להסכם על הרחבת קרן החילוץ האירופית. קרן החילוץ תוכל כנראה להעניק הלוואות בהיקף של עד 10% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של המדינות החברות, לפי טיוטה של ההחלטה על השינויים המתוכננים בקרן החילוץ שהגיעה לידי סוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully