וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להחמיץ ההזדמנות שיצר שליט

אריאל נוי

20.10.2011 / 22:56

גלעד שליט שב לביתו לאחר למעלה מחמש שנים. במהלך מסע השתדלנות שניהלו הוריו, סיקר אריאל נוי את מאבקה של המשפחה להשיב את בנה. כעת הוא סבור שהמהלך מסמל שפיות בלתי אופיינית

בחודש יוני 2006 מצאתי את עצמי עומד יחד עם צוותי תקשורת מול בית מטופח ביישוב שכוח אל, מחכה למוצא פיהם של בני משפחת שליט, כמה מילים על יקיריהם שלפני ימים ספורים נחטף לעזה. דממה תקשורתית, והצינה שמאפיינת את היישוב מצפה הילה שבגליל מערבי בחודשי הקיץ חודרת לעצמות. כמעט שנה חלפה מאז שסיקרתי את החטיפה, ונציג המשפחה, האב נעם, בקושי מדבר. עד שמצאתי את עצמי נודד הרחק מהחדשות אל תוך עולם התחקירים.

לא סיקרתי את הפרשה ברציפות, אך שבתי לסקר את המשפחה כשלוש שנים לאחר החטיפה וראיתי למול עיני נעם שונה. נעם שהתרגל לכאב, נעם שהשנים הפכו אותו לציני ולמפוכח יותר, אחד שהתרגל לעמוד מול אמצעי התקשורת.

לפני כשנה וחצי פתחה המשפחה בצעדה מביתה שבמצפה הילה לעבר בית ראש הממשלה בירושלים. נעם ואביבה שליט גילו אומץ לב, גאים ונחושים להחזיר את בנם האהוב. ראיתי אותם ברגעים הקשים ביותר, בעליות ובמורדות, תרתי משמע, ברגעי הצמא והרעב, וגם ברגעי המנוחה.

אנחת רווחה ומחנק בגרון

לנעם הייתה לאורך כל השנים את הסובלנות ואצילות הנפש להתמודד עם כל שאלות התקשורת וענה לי בכל מצב. מאותו הרגע שליוויתי את הוריו של גלעד בצעדה מפתח ביתם בגליל עד העלייה הקשה לירושלים והקמת אוהל המחאה, הגעתי למסקנה שאני כבר לא עיתונאי אובייקטיבי. כבן אדם עם רגשות ואבא בעצמי, היה קשה להתעלם מהנחישות והעקביות שהפגינה המשפחה והמלחמה העיקשת שהובילו להחזרת בנם, תוך הצלחה אמיתית לטעת בכולנו את ההרגשה כי גלעד הוא הבן של כולנו.

חזרתו המצמררת והמרגשת של גלעד גרמה לי לאנחת רווחה, מחנק בגרון ולדמעות, כמו למרבית מתושבי המדינה. חזרתו של גלעד מסמלת יותר מכל את החלום הישראלי להגיע לשפיות עם העם הפלסטיני. חלום שאותו ניתן להגשים עם הנהגה ראויה ואמיצה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל את ההחלטה המנהיגותית החשובה ביותר שעשה מעולם. את האישור קיבל מהעם, קיבל מנשיא המדינה. וקיבל אפילו ממתנגדיו.

נתניהו הבין שמשפחת שליט, שכבר רבים ניתחו אותה כמאופקת, מנומסת ומופנמת, מייצגת את המשפחה האידיאלית, מייצגת את החלום הישראלי שטבוע בנוף הגלילי הפסטורלי. מייצגת את מה שישראלים ופלסטינים חולמים עליו, שלום ושקט בגבול הסמוך.

כעת ניצב בפניו האתגר הקשה עוד יותר, נתניהו חייב לנצל את הרגע. לקרוא לאבו מאזן ולמנהיגי חמאס לשבת למשא ומתן אינטנסיבי. אם שחרור גלעד הוא "חלון הזדמנויות, שהיה יכול להיסגר", כפי שהתבטא נתניהו, החלון הזה פתוח לרווחה ורוח פרצים מרעננת נושבת בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully