וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "גרפל יועבר מטאבה ובחשאיות, לא כמו שליט"

ניר יהב

20.10.2011 / 8:30

מקורות ביטחוניים בקהיר דיווחו כי תמו המגעים לשחרורו של הצעיר הישראלי הכלוא בבית הסוהר המצרי מזה מספר חודשים בגין ריגול. לדבריהם, תשחרר ישראל 81 אסירים מצריים בעבור שחרורו

מקורות ביטחוניים בקהיר אמרו היום (חמישי) כי העסקה בין ישראל למצרים, לשחרורו של הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, תצא לפועל בימים הקרובים, אך "תיערך בחשאיות מלאה, ולא באופן פומבי כמו עסקת שליט". המקורות, שצוטטו בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, אמרו כי תהליך חילופי האסירים יתבצע במעבר טאבה.

גרפל, העצור זה ארבעה חודשים במצרים ומואשם בריגול עבור המוסד, יועבר מקהיר למסוף תחת אבטחה כבדה. באותו זמן, יועברו לטאבה 81 אסירים מצריים, מבתי הכלא בישראל. המקורות סירבו להגיד אם בעסקה כלול עודה תראבין, בדואי אזרח ישראל שחצה את הגבול לסיני בכדי לבקר את אחותו, ונאסר בגין ריגול בשנת 2000.

במקביל, דווח במהדורת האינטרנט האנגלית של העיתון
המצרי "אל-מצרי אל-יום", כי דיפלומטים משגרירויות ארצות הברית וישראל בקהיר ביקרו שלשום את גרפל בתא מעצרו. גורמים ביטחוניים בקהיר אמרו לעיתון כי הבכירים, בהם עורכי דין, עדכנו את גרפל כי "תמו המגעים לשחרורו" וכי הוא "צפוי לעזוב את מצרים תוך שבוע". פקידים משפטיים בקהיר דחו את הדיווחים על אודות עסקה לשחרור גרפל תמורת 81 אסירים מצרים הכלואים בישראל, ואמרו כי עסקה שכזו "לא התקבלה בפרקליטות".

דניאל גרפל, אביו של אילן, התראיין בימים האחרונים לכמה כלי תקשורת בארצות הברית, ואמר כי יש לו "תחושה חזקה מאי-פעם" כי בנו עשוי להשתחרר בקרוב. עם זאת, הוא ציין כי לא קיבל כל מידע חדש בנושא מישראל או מארצות הברית. "בהתחשב במצב הגיאו-פוליטי המשתנה באזור, אני לא רוצה להיכנס לספקולציות", אמר לניו יורק טיימס. "נדמה שמשהו מתרחש, אך רק כשאילן יחצה את הגבול, נהיה בטוחים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully