וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הוכחנו שאנחנו בני אדם ולא היפופוטמים

יורם קניוק

18.10.2011 / 20:40

מדינת ישראל הייתה מחוייבת לפדות את גלעד שליט למרות המחיר הכבד כיוון שיצא למלחמה למען הגנתה. יורם קניוק חש כאילו הוא מכיר את גלעד כי הוא מי שהיינו כולנו במלחמות אחרות

גלעד שליט לא התנדב לצבא ארצות הברית בחוזה שייטיב עמו וישלם לו, אלא חויל כדי להילחם ואולי למות למען מדינה שהוא, בגילו, אינו יודע מה היא ולכן, היא הייתה חייבת לפדות אותו.

אנחנו חיים במלחמה ארוכת שנים, הורגים ונהרגים. לפלסטינים אין מדינה משלהם והלוחמה שלהם היא טרור. גם אנחנו עשינו טרור כשלא הייתה לנו מדינה. הרוצחים שהשתחררו היום לא הבטיחו לאף אחד להיות נחמדים. הם חייבים להילחם בנו בנשק שנקרא טרור. מנגד מבצע "עופרת יצוקה" עלה בחייהם של יותר מאלף פלסטינים כדי שיתאפשרו לנו חיים בשדרות.

טרוריסט שהרג משפחה שלמה, שפל ככל שיהיה, אינו נבל יותר ממי ששחט את אביו ואמו בשביל כסף להימורים. או מאיש ששיסף את גרון ילדיו ומשפחתו. שמעתי את השר כץ טוען שאנחנו הורגים חיילים והם הורגים אזרחים. השר כנראה לא ראה את הלוויותיהם של מאות ילדים בעזה אחרי מבצע "עופרת יצוקה", שהתקיים - כדי שאצלנו יהיו פחות לוויות.

גלעד שליט היקר ונעים המראה נשלח להגן עלינו. כואב לנו על הדם הרב שנשפך על ידי מי שפודיו חייבים לשחרר אבל אנחנו צודקים רק מפני שאנחנו מעלים לעולה את בנינו והם את בניהם. כשאתה ישראלי, אלף מרצחים אינם שווים חיי חייל ישראלי אחד. נכון שחשוב להעניש את מי שהרג את בני מולדתי אבל ישנם הורים שכולים שלמרות כאבם הגדול באים להזדהות עם משפחת שליט כי הם יודעים שיקיריהם לא ישובו. אלו ספגו קללות וגידופים בבית המשפט על ידי הורים אחרים.

נתניהו הרג שתי אבנים בציפור אחת

אנחנו מרגישים שחשוב להעניש את מי שהרג את בני מולדתנו אבל לא מן הבחינה המוסרית, אלא מהבחינה הלאומית שלנו. מות שליט לא היה מחזיר להורים שכולים את יקיריהם. ספר קהלת מסביר כי אין שום קיום מלבד הקיום עצמו. אם הקיום הזה דורש להיכנע לטרור אז יש להיכנע לטרור.

ולכן העיתוי: נתניהו עשה את מה שכל אחד מהמקללים אותו מצדו הפוליטי היה שמח לעשות כי בציפור אחת הרג שתי אבנים. אחרי שכבר דיבר נתניהו עם החמאס הוא יכול היה לנסות לא למסור שטחים מהגדה כי החל משא ומתן בין הישראלים שאינם רוצים שתי מדינות לשני עמים לבין החמאס שאינו רוצה שתי מדינות לשני עמים - מצא מין את מינו.

כואב לי לכתוב את הדברים הללו כי ישנם הרבה נפגעים מהחילופים הבלתי אנושיים האלה. בארצות הברית מפגעים, טרוריסטים בוגדים ששפכו דם וכל רוצח נאלח, משלמים אותו מחיר כבד עד כדי הוצאה להורג. ספר קהלת, הספר החכם ביותר שנכתב אי פעם, נקרא בסוכות. אני חושב על הבל הבלים ועל הבלבול בין צדק לבין הכרח, קהלת הבין את זה, טוב לי הנער היקר שחוזר הביתה. המעשה שעשתה הממשלה הזאת מוכיח כי אנחנו בני אדם ולא היפופוטמים.

ראיתי את הורי שליט שבורים מול בית ראש הממשלה. ואני חש כאילו הכרתי את הנער. הוא הלוא מי שהיינו אנחנו במלחמות אחרות. נתניהו, יהיו סיבותיו אשר יהיו, גמר אומר להחזיר נער מת לחיים. קהלת יאמר על זה שאין שום קיום מלבד הקיום עצמו ואם הקיום הזה דורש להיכנע לטרור אז יש להיכנע לאלתר - יהיה המחיר מה שיהיה.

גלעד שליט חזר הביתה - כותרות אחרונות
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
המראיינת של גלעד שליט: מקווה שלא כפו עליו לדבר
סרקוזי: "הקלה גדולה, מזמין את שליט לצרפת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully