וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בוחרים: פרסי להתכרבל איתו בימים מתקררים

אביה פרי | צילום: Shutterstock

21.10.2011 / 10:30

הימים של אחרי החגים הם ימי התקררות שעושים חשק להתכרבל, לישון או סתם לרבוץ לצד חתול פרוותי - מבין הפרסיים המדהימים פה, את מי הייתם מלטפים ללא הפסק ומקשיבים בשקיקה לגרגורו?

מקצה הזנב ועד אפו הפחוס, החתול הפרסי הוא תוצאה של הכלאה גנטית. למעשה, תחילתו של הגזע, כמו רבים אחרים, בטעות. בבריטניה של המאה שעברה נולד גור חתולים בעל אף פחוס במקצת, והוא אבי הגזע. החתולים הפרסיים ידועים כחתולים מאוד לא עמידים – כלומר אינם חתולים חזקים שיכולים לשרוד גם ברחוב.

לחתול הפרסי האקזוטי מבנה ראש עגול, עיניים עגולות פתוחות וגדולות המצויות בצידי הפנים. המרחק בין שתי העיניים רחוק ככל האפשר. צבע העיניים תואם לצבע הפרווה, כלומר - לכל צבע פרווה יש צבע עיניים מתאים. האף גבוה, האזניים נמוכות, קטנות, ומעוגלות בקצותיהן. הראש יושב על צוואר קצר ככל האפשר. הפרווה של הפרסי הרגיל ארוכה, בעיקר סביב הצוואר ובצידי הגוף, שם היא מגיעה לעיתים עד הרצפה. אצל החתול הפרסי האקזוטי הפרווה קצרה, אבל בכל שאר התכונות הוא זהה לפרסי הרגיל.

צבעי הפרווה מגוונים: פרווה בצבע אחיד כמו לבן, שחור, כחול, שוקולד, סגלגל, קרם, אדום, או פרווה בצבעים מעורבים.
הפרסיים עצלנים למדי וישנוניים דרך קבע. לחלקם בעיות נשימה בשל אפם המעוך ואף בעיות בעור הנוצרות בעקבות ריבוי הפרווה במקרים בהם היא אינה מטופלת באופן סדיר.

מצאתם חתול? - כל מה שצריך לעשות
פיפי מחוץ לארגז החול? - יש מה לעשות
למה חתולים בורחים? ואיך לגרום להם להישאר
שאלות בעלי חיים לווטרינר המדור, מומחיות החתולים או מאלף הכלבים? - כתבו לנו

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully